• kramis80

Vi med högt FSH

grattis vilda musen!
    Och tack för uppmuntran nu känns det som att det ska kunna gå iaf
    Fast samtidigt  är jag livrädd för att ingen ska vilka hjälpa oss...

(¯`°?.¸ ♥ när blir det vår tur??? ♥ ¸.?°´¯)
  • kramis80

håller med er bubblare och primrose ang. information. Konstigt att det är så faktiskt.

bubblare:  Näe det är väl så hoppas jag, vi betalar ju själva...

Jag längtar så till fredag då jag ska till CvL tänk om jag får börja spraya redan denna  cykeln:o vore så sköööönt! Alt. om de tycker korta metoden och får börja nästa mens. Är både spännande och läskigt det där besöket.

kram på er!

• kramis80
    Bubblare skrev 2008-03-04 14:52:01 följande:
    Hej kramis80!hur vet man vilken metod det blir? Beror det på vilket fsh värde man har, om det är högt, korta metoden, relativt lågt långa?Hoppas ni får börja!Primrose: Du har alldeles rätt, det talas endast om hur man ska skydda sig mot graviditet, men inget om hur man ska "skydda sig" mot ofrivilligt barnlös, därtill så ska man drivas att skaffa sig en bra utbildning, karriär, stabil ekonomi, och sen kommer diskutionen att kvinnor skaffar barn senare och senare...ironiskt nog.Cést la vie!
    hej bubblare!
    Jag vet inte riktigt hur man vet vilken metod det blir. Men vissa med högt FSH verkat få köra korta metoden för att det anses bättre (enligt deras läkare) Själv får jag väl veta på fredagSkrattande
  • kramis80

LALLA: så jobbigt stackare, hatar att man aldrig kan få reda på provsvar av nån annan än ens "egna" läkare... det krånglar ju bara till det.
    stor kram till dig!

• kramis80

LALLA: jag förstår precis, det är ingen idé att ens försöka sluta grubbla för det går lixom inte. Själv så sitter jag bara å stirrar framför mig just nu och har gjort i en vecka typ. Mina tankar bara går runt runt och det är blandat mellan min depression (pga mina föräldrar och barndom) och barnlöshetstankarna. Så allt går åt h-ete just nu.
    Himla tur att jag ska till CvL imorgon så kanske jag slutar grubbla över det litegrann. or not!Skrikandes

KRAM

• kramis80

tack lalla!
    Ja det ska bli så skönt att få träffa läkarn, då får man ju veta deras bedömning av vad  som kan gå så slipper man grubbla i dimman.

Hur var det nu, du skulle få göra landstings-ivf om provet visar "bra"? Annars kontaktar du CvL? Sorry jag glömmer så fort...

• kramis80

ok, då hänger jag med. Hoppas ni får göra det på RMC då!!! Håller tummarna för att testet visar bra oxå!

• kramis80

hej bubblare!

Det gick super på CvL idag Börjar spraya redan nästa lördag
    Supertrevlig läkare som gick igenom min journal noggrant och även vulet hon gjorde. Hon var inte alltför oroad över FSH-värdet och tyckte att eftersom jag haft ett värde på 6 i höstas så kan det vara en missvisning men samtidigt så måste det tas i beaktelse. Så hon tyckte det var smart att inte vänta för länge med ivf, t ex vänta ut stockholms-gratis-kön på 1år o 9mån...
    Planerat äggplock v16

Vi kommer nog köpa trepack, hon sa att hon såg mitt höga FSH på 17 mellan fingrarna, så det var ju snällt. Egentligen var vi inte berättigade till det.

Jag skippade pergo denna cykel eftersom jag trodde jag skulle få starta ivf direkt.

• kramis80

VILL BLI GRAVIDA:
    Bubblare: 26/2 Start P-piller (Mercilon), sprutstart i nästa blödning.
    Lalla1:22/2 tog sista FSH-Provet i clomefentest. svar 6/3
    Kramis80: ivf-start 15mars, prel ÄP v16.

GRAVIDA:
    Primrose: 3/3 testade +
    Tracy: 3/3 testade +

BEBIS:

• kramis80
    Primrose skrev 2008-03-07 20:28:01 följande:
    Vilka toppennyheter Kramis!
    japp det känns så skönt

Hur är det med dig gumman??
Svar på tråden Vi med högt FSH