Vi med högt FSH
grattis vilda musen!
Och tack för uppmuntran nu känns det som att det ska kunna gå iaf
Fast samtidigt är jag livrädd för att ingen ska vilka hjälpa oss...
grattis vilda musen!
Och tack för uppmuntran nu känns det som att det ska kunna gå iaf
Fast samtidigt är jag livrädd för att ingen ska vilka hjälpa oss...
håller med er bubblare och primrose ang. information. Konstigt att det är så faktiskt.
bubblare: Näe det är väl så hoppas jag, vi betalar ju själva...
Jag längtar så till fredag då jag ska till CvL tänk om jag får börja spraya redan denna cykeln:o vore så sköööönt! Alt. om de tycker korta metoden och får börja nästa mens. Är både spännande och läskigt det där besöket.
kram på er!
LALLA: så jobbigt stackare, hatar att man aldrig kan få reda på provsvar av nån annan än ens "egna" läkare... det krånglar ju bara till det.
stor kram till dig!
LALLA: jag förstår precis, det är ingen idé att ens försöka sluta grubbla för det går lixom inte. Själv så sitter jag bara å stirrar framför mig just nu och har gjort i en vecka typ. Mina tankar bara går runt runt och det är blandat mellan min depression (pga mina föräldrar och barndom) och barnlöshetstankarna. Så allt går åt h-ete just nu.
Himla tur att jag ska till CvL imorgon så kanske jag slutar grubbla över det litegrann. or not!
KRAM
tack lalla!
Ja det ska bli så skönt att få träffa läkarn, då får man ju veta deras bedömning av vad som kan gå så slipper man grubbla i dimman.
Hur var det nu, du skulle få göra landstings-ivf om provet visar "bra"? Annars kontaktar du CvL? Sorry jag glömmer så fort...
ok, då hänger jag med. Hoppas ni får göra det på RMC då!!! Håller tummarna för att testet visar bra oxå!
hej bubblare!
Det gick super på CvL idag Börjar spraya redan nästa lördag
Supertrevlig läkare som gick igenom min journal noggrant och även vulet hon gjorde. Hon var inte alltför oroad över FSH-värdet och tyckte att eftersom jag haft ett värde på 6 i höstas så kan det vara en missvisning men samtidigt så måste det tas i beaktelse. Så hon tyckte det var smart att inte vänta för länge med ivf, t ex vänta ut stockholms-gratis-kön på 1år o 9mån...
Planerat äggplock v16
Vi kommer nog köpa trepack, hon sa att hon såg mitt höga FSH på 17 mellan fingrarna, så det var ju snällt. Egentligen var vi inte berättigade till det.
Jag skippade pergo denna cykel eftersom jag trodde jag skulle få starta ivf direkt.
VILL BLI GRAVIDA:
Bubblare: 26/2 Start P-piller (Mercilon), sprutstart i nästa blödning.
Lalla1:22/2 tog sista FSH-Provet i clomefentest. svar 6/3
Kramis80: ivf-start 15mars, prel ÄP v16.
GRAVIDA:
Primrose: 3/3 testade +
Tracy: 3/3 testade +
BEBIS: