Förstföderskor i Sthlm med BF Augusti 2006 - tråd 10
anke,
håller tummarna för er! det kommer säkert gå fint
anke,
håller tummarna för er! det kommer säkert gå fint
smurfan,
som jag tolkar din bm menar hon att börja träna är helt ok, dvs kroppsträning som simning osv. frågan är väl mer om just situps och liknande är att rekommendera än på ett tag det tar ju ett tag för kroppen att återställa sej även om det kanske inte känns på en gång.
ancy, håller tummarna för att allt ska gå bra!!
bim+3. inget plus, ingen mens. vore ju skönt om den kunde ta och komma nån gång så vi kan börja med nästa försök!!
pesco,
det blir ju också bråk om man har olika förväntningar och toleransnivåer för hur ostädat det får vara t ex. vi tjafsade mer om sånt förut eftersom maken har mkt högre trösklar för hur ostädat det kan vara, men när jag blev sjuk fick jag av ren överlevnadsinstinkt lära mej att höja mina egna. livet är ok trots stök och damm. i dagsläget är de rent löjligt höga ibland men vi tjafsar aldrig om vem som ska göra vad iallafall båda tar i och hjälps åt utan schema eller listor, men för andra vet jag att just listorna över vem som gör vad är viktiga för att det inte ska bli tjafs. finns det svart på vitt så är det vad som är överenskommet, typ. sånt där är svårt, i alla förhållanden. sen hjälper det väl inte till om man har olika kultur eller bakgrund där man fått lära sej helt annorlunda jämfört med partnern.
hoppas ni hittar fram till vad som känns ok för båda utan alltför mycket kompromisser
alltså bara så ni vet, ska ni bli sjuka, se till att bli heltidssjukskrivna med en gång! inga halvtidsvarianter, det straffar sej i längden - jag fick avdrag i arbetstid för att jag försökte jobba 50% i början när jag blev sjuk, så nu får jag aslite i ersättning jävla unionen!!!! (sorry mollan)
bebbilina,
jag skulle säga nej - de har inte rätt att tvinga honom när han inte vill! skulle någon försöka ta junior från mitt knä när han uppenbart är mammig och blir ledsen skulle jag bli fly förbannad!
vi har vaccinerat första sprutan mot pneumokocker. den andra skulle ha tagits i februari men det är maken som ska ta sej iväg och han får ju aldrig ändan ur........
ja jag var ju 100% sysselsatt och jag fattar inte heller var problemet är, men enligt hon jag pratade med så är det alltså så att eftersom jag jobbat så räknar de på min halvtid och skiter i att jag varit sjukskriven på halvtid. "reglerna är såna" och sen sa hon att det hade varit bättre om jag varit sjukskriven heltid. que?!?!?
jag var så arg att jag skakade. var tvungen avsluta samtalet. sen dess har jag försökt hitta det finstilta om hur de ska räkna på sånt men jag hittar verkligen inget!! jagk ommer behöva ringa igen och fråga hur de har kommit fram till vad som gäller, och var jag själv kan hitta den informationen för det de hittills hänvisat till säger inget alls i den stilen.
fan vad allt ska krångla, varför kan inget nånsin vara enkelt? det är som om jag ska straffas tredubbelt för att MITT JOBB gjorde mej sjuk!!!
angel,
gulliga du
fast det är a-kassan som krånglar och de ger väl blanka f-n i min sgi. tyvärr, för den har man ju lärt sej hur den funkar nu
jag ringde upp igen och fick prata med en otrevlig brutta som dessutom när hon till slut lyssnade på mej och var tvungen leta rätt på info själv bara la på! jag ska överklaga bara därför!!
elisabeth,
skönt att ha fått op gjord, alltid trist när det drar ut på tiden. och skönt med avlastning!
angel,
jag skulle valt det billiga, särskilt om du kan gå lite närsomhelst. som sagt kan man lägga de 1300 kronorna på nåt roligare
twixie,
vi har samma problem nu när junior själv kan ta sej upp på kökssoffan -> bordet - > fönsterbänken och kryper på den över till den köksbänken där kattmaten står.... eller när han klättrar upp på spisen via en stol.... eller när han drar sin tripptrapp (obs viktigt att det är just den för då når man mer!) över till andra köksbänken och diskhon ör att elka med vattnet... ja herregud. i helgen ramlade han dessutom baklänges från tripptrappen med huvudet före! man blir ju galen!
mollan,
ah. jag förstår.
jag ska faktiskt ringa dem igen idag och denna gång vill jag prata med någon ansvarig chef. vederbörande ska sen upplysas om att jag liksom de flesta andra inte uppskattar att deras personal insinuerar att jag är dum i huvudet. sen tänker jag kräva att få svart på vitt de där reglerna de pratar om att de går efter.
jag har fått namn på en chef nu! han var itne inne men gissa om jag tänker ringa en gång i kvarten tills jag får svar