Inlägg från: Stormis |Visa alla inlägg
  • Stormis

Mutsy del 6

Shapiro:
    Det var det värsta! Hoppas inte att de har skickat mitt för min blev "shipped" den 25 mars och har fortfarande unte dykt upp. Tror ni att det är någon som promenerar med den hit ? Uppdatera gärna när grjerna kommer!

Ice:
    Bra köp!

Ice och Shapiro:
    BeSafe iZiSleep är samma som Mutsys 2Bsafe, enda skillnaden är att det är Mustys tyger på 2Bsafe'n och att sufflett är inkluderat i priset. Så Mutsys är både billigare och mer prisvärd. Adapter behövs för att fästa på chassit.

Mammamaria:
    Grattis till vad som säkert blir första Transporten i Sverige!

• Stormis

Idag fick jag hämtat ut min 4-rider singel spoke. Posten hade svängt förbi i måndags när jag inte var hemma, men glömde (...) att lägga en hämtavi i brevlådan. Tur för dem/mig att jag är manisk i min väntan och trakasserade stackars PingPong med ytterligare ett mail... Som snällt gav mit kollinumret så att jag kunde ringa posten och grymta lite på dem... Håller nu på att sätta ihop den, skall fortsätta nu efter dotterns nattning. Återkommer efter premiärpromenaden!

TAck Emeliii för Spiderkommentarerna.

• Stormis

Nu har jag premiärkört min 4-rider. Är helnöjd med den. En del saker lite ovana dock, men det löser sig väl med tiden. Tex är lägsta läget på handtaget mycket högre än på UR. Liggkorgen kommer högre pga att fästena sitter högre. Att de främsta hjulen sitter smalare gör ramper i trappor lite trixigare (men så blir det ju med alla vagnar med svängbara framhjul med ett par få undantag). Jag är så nöjd, så nöjd , men kan samtidigt inte låta bli att vara sugen på en Slider...

• Stormis

Hermelin:
    Har ingen Spider, men är intresserad av den. Lite svar på en del av dina frågor:
    Det finns en liten varukorg under (dessutom finns det en extra svart väska som går att fästa).
    Eftersom Mutsy har en skötväska till Spidern är jag övertygad om att den går att hänga på handtaget (och då självklart borde den ju klara andra märken).
    Bredden är 68 cm, dvs samma som de flesta vagnar och den väger 9 kg.
    Sitsen ej vändbar.
    Det finns ganska mycket info på deras hemsida om man klickar sig runt: www.mutsy.nl/products/spider/options

Shapiro:
    Jösses! Det var bra reklam för PingPong/Mutsy - måste vara nytt rekord. Grattis till bästa nya vagnen!

• Stormis

Hermelin:
    Tror att Emeliii som köpte en "sa" att den är upp till 15 kg.

• Stormis

Silva:
    Ganska övertygad om att tillbehören endast passar UR,4R och 3R. Tyvärr. Tror att det är en i tråden som köpt en Transporter, tror mig minnas att det fanns en på Blocket också???

• Stormis

lycra:
    -Mutsy har en ståbräda. Den passar minst till UR och 4R, säkert fler.
    -Min Joey-liggdelssufflett knarrar inte, men knäpper pga att suffletten också är ett handtag, men om man håller inne knapparna låter den inget. Sittdelssuffletten låter i princip ingenting.

• Stormis

gndl:
    Ah, vad spännande! Vad var det som gjorde att det blev en Slider trots allt? Tror att ni gjort ett utmärkt val. Snygg färg också! Hjulen är säkert inga problem, tror att den typen av hjul är det vanligaste barnvagnshjulet. Å dessutom slipper ni ju punka .

• Stormis

SMultronhjärta:
    Want a Spider as well. Bra länk, fanns ju andra Mutsyrecentioner där med.

Linn:
    Nix, du måste beställa regnskydd separat. Behöver dock inget special från Mutsy om du inte vill. Jag har ett svart omärkes som är ett sånt som skall passa alla vagnar. Fast om du vill ha genomskinligt måste du kanske ha Mutsys. Lite dyra dock tycker jag...

Knyttis:
    Ingen speciell skillnad modellerna emellan, mest estetiska (På OingPongs hemsida finns en colous-overview, där ser man att detaljerna skiljer sig åt, tex placering av text och fickor, tyvärr får man inte länka till sidan). Tror att materialen är desamma. Cargo har tex funnits i ett par år. Teamfärgerna är nya för i år. Så om du vill ha svart är det bara att välja den snyggaste!!! Tänk på att du kan välja olika på sitt och ligg. Sufflett ingår alltid även om de bara finns med på vissa bilder.

• Stormis

Knyttis: Sorry, slank på tangenterna. PingPong (www.pingpong-online.com) skulle det stå. Alltså den sidan som många köper Mutsy på eftersom de är billigast. Inboxar dig färglänken ändå.

• Stormis

Myris:
    Vändbar sittdel på 3-, 4-, U-Rider och Slider. Bara att välja och vraka

Svar på tråden Mutsy del 6