tejp skrev 2008-03-16 13:50:33 följande:
Martha, vi har britax kid plus! Tycker dom är BÄST! Men tror att våran modell har blivit Britax kid bara nu, det är ju ett par år sen våra är köpta. Dom är smala, smidiga, har bra sidokrockskydd och man kan ställa ryggstöd och bredd på dom. Nya Kid Plus är bredare och lite bulligare. Det jag tycker man ska tänka på är att köpa en ganska smal stol, för att man ska få plats att sitta bredvid i tex baksätet. Är det någon här inne som har lyckats ha sitt barn bakåtvänt i 4år? Nån föresten som har nån 4åring? Tycker det är ganska trångt för benen i bakvända stolarna, men till 3½har dom kunnat sitta bakåt. Vi har haft akta/graco cosmic stolar åt Lucas och Rufus. Här mår vi mycket bättre idag! Såå skönt! Fy det tär verkligen på en med alla sjukdomar!Synd bara att det blev så mulet nu...
Tuva fick plats tills hon var 4, vi bytte strax innan så Love fick ta hennes. det var lite trångt åt benen men hon klagade inte, så jag är glad att det funkade så länge. hon hade kanske fått plats någon månad till men det kändes lite onödigt att köpa en ny till Love för att hon skulle sitta båkåt någon månad till när hon redan var så pass stor.
men de nya rekkomendationerna att de ska sitta bakåt upp till 5-6 år har jag svårt att se att något barn ska få plats så länge i stolarna, skulle aldrig funka i vår bil iaf.
sådär blir det på varenda forum så fort frågan kommer upp tycker jag, lite tröttsamt, visst barnen ska åka säkert, en det är väl ändå upp till var och en o ta ansvar för sitt eget barn o sin situation. det blir alltid sån propaganda i de där diskussionerna.