Inlägg från: Starlet1 |Visa alla inlägg
  • Starlet1

Den "andra" Borlänge tråden (Livet på Landet)

Michaela83 skrev 2008-03-17 19:32:35 följande:
    Föressten Marha: Jag har ett gäng fri-tickets till mässan.. Antar att du vill ha?
    Har du fler?
  • Starlet1
    Martha skrev 2008-03-17 21:01:11 följande:
    åå trist.. jag jobbar oxå men slutar i tid.. :)
    Jag ska på nån musikfest i Falun med en gammal jobbarkompis. Men jag känne rinte dom andra, fast det är lätt fixat med lite vin
  • Starlet1

Smarties: vilken snygg vagn, förstår att du är nöjd.

• Starlet1
    tejp skrev 2008-03-17 21:05:34 följande:
    Nu finns några nya bilder på barnen för er som har glömt hur vi ser ut! Har ju varit isolerade ett tag.... *suckar*
    Åh vilka fina bilder. Måste ta och lägga in några på Adam också.
    smarties skrev 2008-03-17 21:34:40 följande:
    Ja, o tokskön o köra. är bara fundersam på kombinationen superrosa och limegrön. :)
    Det såg väl färggrannt ut
  • Starlet1
    tejp skrev 2008-03-17 22:08:03 följande:
    ja Ylva det vore super med lite bilder på Adam!! Saknar det! Smarties, det blir väl finfint till våren med de färgerna! Tänker på Ikeas en förvaringskorg för barn som såg ut som en blomma, grön och rosa när jag ser vagnen! Va ska ni friska människor hitta på resten av veckan då? jag har en 15% kupong på pop som jag MÅSTE köpa nått med, sista dan imorn tror jag  Måste försöka få tillfälle att dåna dit en sväng!
    Jag har 10%, går den ut imorgon? Oh, får ta mig till PoP då. Men då måste jag ta med mig en halvkrasslig Adam, och det är jag inte jättesugen på.

Imorgon ska jag till Citygross, planerar att göra en påsktårta och letar inspiration. Det är JÄTTELÄNGESEN som jag bakade, älskar att baka.

På långfredan ska vi äta middag i Tällberg m svärfar. Han fyller 75. Sen ska vi bara ta det lugnt. Måste kurera hela familjen.
  • Starlet1
    tejp skrev 2008-03-17 22:29:04 följande:
    Va har era kids på sig när ni går ut nu? Tänker främst på bebis-små barnen.Vet ni föresten va läkarn sa till mig idag på VC?  (tillåt mig gapa)Hon sa att jag skulle ha mössa på Moses, det räckte inte med huva. SJÄLVKLART har han väl mössa på sig ute. Ja men inte ute, du ska ha mössa på honom HELA TIDEN! Alltså allvarligt...Är det nån av er som har mössa på era snart 1åringar inne?  Tyckte det lät helt korkat. Det var väl när dom var precis nyfödda man hade det för värmen?
    Adam har fleece och nästan vindtät jacka, överdragsbyxor, tossor och mössa, och så ligger han i sin åkpåse, han blir varm, men jag är så rädd att han ska frysa.. Inomhus har han body, jeans och strumpor INGEN mössa. Gud så dumt! Varför skulle dom ha det. Adam skulle ju slänga av sig sin med en gång.
  • Starlet1
    viföralltid skrev 2008-03-18 07:58:10 följande:
    nån som vill fika idag på stan runt kl 13?
    Jag kan inte, Adam är jättesnorig. Men annars är jag verkligen på för att fika. Roligt att träffas.
    Michaela83 skrev 2008-03-18 08:01:23 följande:
    Japp desamma! :) Vi får planera in en fika nåndag, med så många som möjligt härifrån!! =)Vi kanske skulle satsa på nästa Ons nästa vecka? Typ på Charlies lekland? Kan ni allihopa?

Det låter som en jättebra idé tycker jag. På onsdag måste ju Adams snorighet lagt sig?

viföralltid skrev 2008-03-18 08:07:26 följande:
    skulle vara kul men jag kan inte ta mig dit för jag har inge körkort el bil :)
    Nog ska vi väl hitta en buss åt dig dit?
  • Starlet1
    lindi skrev 2008-03-18 08:02:49 följande:
    jag måste också lägga ut Loves, men jag lyckas alltid glömma o göra det i tid så priserna har sjunkit när jag väl får ändan ur. tycker det blivit så väldigt dyrt med skaljackorna så nu köpte jag ett jättefint sett på ullared, jacka o byxa för 199 kr. lite skillnad på pris. o jackan var så snygg, turkos o svart, Love var jättesnygg i den, få se hur det funkar! ska försöka ta en bild sen får ni se
    Tycker också att det blivit jättedyrt. Jag köpte en fleece på rean och sen köpte jag en jacka på Exit i Gävle, Name It, för 230 kr, tyckte jag var lagom.

På GeKås hade dom jättefina jackor tycker jag, och fleece också, även om dom inte var vindtäta, fleecen alltså.

Hittade en Galonoverall på Villervalla i Värnamo, minns inte märket, men är det nåt man använder tror ni. Funderar på att be mamma köpa den. Adam kommer ju tulta omkring rätt mycket här ute på gården nu i sommar.
  • Starlet1
    Michaela83 skrev 2008-03-18 08:48:35 följande:
    JAg kan rekommendera en galonoverall!! Toppenbra grej!
    TACK då ska jag ringa mamma och be henne åka till Värnamo, så får Adam den i 1-årspresent av mig.

Den var inte så himla dyr.
  • Starlet1
    smarties skrev 2008-03-18 08:50:48 följande:
    Måste man ge barnen påsklov från dagis hela nästa vecka?Såg att dom satt upp lapp om hur barnen skulle vara lediga eller inte nästa vecka, Max kommer bli galen om han måste vara hemma hela nästa vecka (förutom måndag) :/
    Vill han gå dit så tycker jag inte han måste vara hemma. Känn dig som en riktigt bra mamma som gör som ditt barn vill
Svar på tråden Den "andra" Borlänge tråden (Livet på Landet)