Inlägg från: smarties |Visa alla inlägg
  • smarties

Den "andra" Borlänge tråden (Livet på Landet)

Ingen reaktion i armvecket på massa timmar..det bådar gott! :)

♥ Max 060112 ♥ Moa 070720 ♥
  • smarties

Klistrar in i denna tråd också :)

Våra Barn i Dalarna 2008 Borlänge

"En mässa för barn och vuxna om barn"

På Galaxen i Borlänge kan barn och vuxna, föräldrar och närstående samt organisation och företag mötas, uppleva och bli inspirerade.

Vi har samlat utställare från hela Sverige, men framförallt från Dalarna som under tre dagar kommer att vara på plats för att informera just dig om deras verksamhet och produkter.

Mässerbjudanden, aktiviteter, föreläsningar, uppträdanden och en massa annat kommer att ske på Galaxen den 4-6 april 2008.
  • smarties
    Martha skrev 2008-03-01 09:22:38 följande:
    Vart har du hittat det där? finns det nån sida å kika på?
    Står i nyaste Nolltvå. Och här: www.barnguiden.com/aktivitet.asp&kat=31
  • smarties

Jag och Knastroll ska se på The Notebook ikväll och moffa flottigheter. :)

Haha, sitter o kollar lägenheter på Blocket..det ligger en lägenhet i Forssa för 3½ miljon ute där..

• smarties

Max sover med mig för tillfället i våran säng..då han inte har någon säng. o guud vad det är mysigt. :)
    Moa sover med Peppe här i vardagsrummet i sofforna.. :P

Ganska skönt o slippa gå upp om nätterna..:)

• smarties

Urk, jag har något skoj framför mig. jag ska tömma akvariet.
    Suck.
    Vi ska byta till ett större idag, och då måste jag ta ur den äckliga malen och göra rent det.
    Men skönt o få det gjort sen.
    Ska inköpa nya fiskar imorgon, o hoppas att malen inte äter upp dom. För då åker han ut! :)

• smarties
    Starlet1 skrev 2008-03-02 11:31:13 följande:
    Hihi, är malen stor. Har också haft fiskar, men tycker det är lite äckligt med vattenbytet.Idag ska vi inte göra så mycket. Adam sover nu och Göte är ute och hjälper till att mata alla hästarna och ge dom halm att ligga på.Sen ska jag till apoteket och sen ska jag panta flaskor och sen ska vi hälsa på kompisar i Falun. Vi har inte träffat dom på länge.
    Den är dryga tio centimeter nu. Sätter sig på fingrarna när man försöker stoppa ner fingrarna i akvariet..hatar det :D

panta flaskor..jisses..det måste vi göra någon dag också, kanske man ska ta o göra idag så man får bort allt :)
  • smarties
    Starlet1 skrev 2008-03-02 11:41:38 följande:
    Mmm, svågern sa att jag kunde få låna hästtransporten för att få med alla flaskor . Jag kör ju med flaskvatten till Adam. Vi andra dricker kranvattnet, men vi har en egen brunn och jag är ju så himla orolig för allt. Så det blir rätt mycket flaskor.Nu kom sambon in. Hästarna tackade för maten, vet inte hur många vi har gåendes här nu.Läskigt med fisken som sägger sig på fingrarna, det hade jag aldrig vågat.
    Inte jag heller, jag hatar den där malen! det känns vidrigt när han suger sig fast på fingrarna. :D
    Men den gör nytta i vattnet..förutom att han äter upp dom andra då...morr.
  • smarties
    Starlet1 skrev 2008-03-02 13:20:31 följande:
    Hur länge har era barn sovit i spjälsäng? Som det verkar nu kommer vi vara tvugna att ha Adam i spjälsäng tills han blir myndig. Han är som en tok i sängen. Jag kommer aldrig kunna sova om han ska ligga i en vanlig säng.
    Max hade sin tills han var 1½ ungefär, sen fick han "vanlig" säng.
    Moa har sovit kanske fyra nätter i sin.. :P
  • smarties

Tänk om det vore så smidigt. Ett piller per 10 kg man vill tappa, och skulle enbart finnas hos läkare. Ah..då vill jag ha två.. :)

Svar på tråden Den "andra" Borlänge tråden (Livet på Landet)