• Soffis79

En fråga till alla förlossningsrädda (första barnet)

Vad bottnar sig er rädsla i? Man har ju aldrig varit med om en förlossning tidigare, eller har du närvarat vid en förlossning, läst en massa, hört en massa? Bara undrar eftersom man är rädd för något man inte vet hur det ska vara.

Den vackraste stunden i livet var den när du kom Edwin
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-22 22:05
    Jag menar ABSOLUT inte att kränka någon med denna tråd, eller att döma ut någon i förhand. Då jag själv inte är förlossningsrädd tycker jag det är intressant att ta reda på vad som ligger bakom detta fenomen.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-22 22:12
    Jag menar ABSOLUT inte att kränka någon med denna tråd, eller att döma ut någon i förhand. Då jag själv inte är förlossningsrädd tycker jag det är intressant att ta reda på vad som ligger bakom detta fenomen.
  • Svar på tråden En fråga till alla förlossningsrädda (första barnet)
  • Soffis79

Elphaba: Jo jag håller med dig helt om att man säkert är rädd för att man inte vet hur det kommer bli. För mig var inställningen jätteviktig, jag var aldrig så rädd och stressade inte upp mig och hade en jättebra första förlossning. Nu med andra är jag inte heller rädd, man vet ju vad det går ut på.

• Soffis79

buffybus: Så är min inställning också, både med första barnet som redan är fött, och andra som ligger i magen.

Däremot dömer jag inte ut någon som ÄR rädd, det måste vara jättejobbigt. Ville mest bara höra vad det grundat sig i.

• Soffis79

Självklart är det naturligt att man nån gång tänker och oroar sig för barnet, det hör ju till en graviditet. Men när man väl är där på förlossningen är de tankarna som bortblåsta, då har man annat att tänka på Vill passa på att önska alla ett stort lycka till som ska föda barn

Svar på tråden En fråga till alla förlossningsrädda (första barnet)