• Tant Green

Någon som botats från Morbus de Quervain? (Inflammation i senskida i handleden)

Jag gick hos sjukgymnast och fick akupunktur, det hjälpte inte helt med det blev bättre. Jag hade skenor på händerna så ofta jag kunde också. Jag minns inte exakt när det gick över men jag tror att det var ca 4 månader efter att dottern fötts.

(Hon hade höftledsluxation och låg i skena i 3 månader så jag brukade liksom lyfta henne underifrån (svårt att förklara ) och det var absolut inte bra för redan onda händer. Men när hon blev av med skenan och jag började lyfta upp henne genom att hålla henne under armarna/i sidan så blev det snabbt mycket bättre, så det var någon gång runt 4 månader.)

• Tant Green
    Skylark skrev 2008-01-22 20:28:28 följande:
    Sudd: Akupunktur låter väldigt intressant - och fantastiskt bra att det hjälpt dig så pass relativt snabbt (har läst om några som haft besvären i flera månader/år!!) Undrar hur du kom i kontakt med sjukgymnast som behandlade med akupunktur? Var det via remiss eller hänvisning från vanliga vården - typ VC? Var arb.terap. ansluten till FK? (Har gått hos privat akupunktör tidigare för andra åkommor - det har funkat men varit dyrt...)HOppas du har tid att svara - tackar på förhand!
    Jag fick mina besvär i slutet av graviditeten och det var bm som gav mig remiss till sjukgymnasten. Men jag hann bara gå dit 1 gång då för att dottern föddes tre veckor tidigt, och sen tog det fem veckor efter förlossningen innan jag lyckades komma iväg igen. Sen gick jag 12 gånger och det var vanlig landstingstaxa (70 kronor/gång har jag för mig).
Svar på tråden Någon som botats från Morbus de Quervain? (Inflammation i senskida i handleden)