• Saffran84

Hur kände/tänkte ni efter ert tredje mf/ma?

Fick mitt tredje mf i december och tänkte innan det att om det blir mf en tredje gång så kommer jag nog inte klara av att hantera det. Sen när det väl hände så har jag ändå kunnat hantera det mkt bättre än vad jag föreställde mig innan. Känner mig rätt possitiv nu för nu kan vi ju ev få hjälp! Men det jag tänker mest på är att jag inte riktigt vet om jag borde vara rädd för att vi aldrig kommer att få barn eller om det inte är så "förödande" att få tre mf. Det känns som att det är hemskare att få tre mf bara för att man vet att gränsen för att få göra utredning ligger där. Men hur tänkte/tänker ni? Ser ni att ni kommer att lyckas någon gång eller borde man ställa in sig på att det aldrig kanske kommer att gå bra för en när man fått upprepade mf?? Någon med tre mf som börjat fundera på adoption ist??

• Svar på tråden Hur kände/tänkte ni efter ert tredje mf/ma?
  • Saffran84

Tack för ditt svar! Jag känner också som du gjorde att jag skall verkligen ta tag i det här nu och se till att bli utredd ordentligt så att vi kan få behålla nästa graviditet. Vad härligt att ni lyckades på 4e försöket. Grattis!

Någon mer som vill berätta sina tankar kring detta?!

• Saffran84

Tack Sugarmommy! Det känns verkligen skönt att få höra lite solskenshistorier. Man tänker ju verkligen att nåt borde vara fel då man får tre mf och att man inte kommer att lyckas utan behandling, men för er har det alltså fungerat ändå och det är underbart att höra! Grattis!

• Saffran84

Tack. Ja, jag skall se till att få någon slags behandling. Annars vågar jag nog inte försöka igen...

• Saffran84

Vad tråkigt lifline att det inte gick bra ändå. Vad säger läkarna nu då? Finns det andra mediciner att prova? Eller andra tester att ta, för att se om det beror på ngt annat?

Vi verkar känna likadant du och jag ljusets krigare. Var tror du att ni kommer att göra er utredning? Lycka till ni med!

• Saffran84

Ljusets krigare: Vi skall göra en första utredning hos gynekologerna i gamla stan. Men jag undrar hur bra den kommer att vara. Vi kan nog få en remiss till ett större sjukhus om de inte hittar ngt men jag har funderat på att ta kontakt med lucina kliniken jag med. Bor ni i sthlm? Måste man göra det för att kontakta lucina? (Vi skall ev flytta ifrån sthlm, nämligen..)

• Saffran84

Magis2: Varför var du missnöjd med gamla stan? (tänkte att det kunde vara bra att veta så att jag också kan söka mig vidare ifall de inte är så bra där?)

• Saffran84

Ljusets krigare: Vad bra då skall jag kontakta Lucina om vi inte får veta något av de prover som de tagit nu i gamla stan. Håller med, det är verkligen som en lättnad när man fått ut allt och kan fortsätta frammåt igen!

Cia och krabaten: Fy vad tråkigt att utbildade kuratorer inte kan visa empati eller komma med något vettigt att säga när man mår så dåligt. Grattis till graviditeten!!!! Det är ju underbart att ni kommit över gränsen den här gången! Vad är det för mediciner du tar? Har du jobbat som vanligt eller varit sjukskriven? Jag har fått Trombyl och TrioBe utskrivet tills nästa graviditet...funderar också på att gå och ta akumpunktur för att öka blodflödet.

• Saffran84

Cia o krabaten: Ok, vad har läkaren för teori om att din graviditet med din dotter gick bra utan att du åt trombyl? Kan man utveckla TNF-alfa senare i livet så att du inte hade det då eller hade du tur att det gick ändå?

• Saffran84

Cia och krabaten: Ok, vet du också om man kan bli av med problemen utan hjälp? tex om man skall skaffa barn om fem år igen kan det vara så att problemet försvunnit igen då? Eller har man det för alltid om man får det? Vet du varför man kan utveckla problem med immunsystemet, kan det bero på något speciellt, dvs kan det utvecklas av en infektion eller om man blir smittad via blodet av nåt virus?! Många frågor, jag vet, men jag tänkte att jag skulle chansa och se om du kunde svara på nån av dem kanske?!

• Saffran84

Cia: Jag förstår! Tack ändå för hjälpen!

Svar på tråden Hur kände/tänkte ni efter ert tredje mf/ma?