Inlägg från: MrsC74 |Visa alla inlägg
  • MrsC74

Tror du homo/bi/trans människor är mer promiskuösa än heteropersoner?

Nej

• MrsC74

Kan du länka till studierna Elit?
    Betyder det att man är promiskuös för att man haft många partners ?
    En studie från SF känns sådär oxå om jag ska vara helt ärlig.
    Men som sagt vill gärna läsa den.

Vad menar du med att infon inte fått fram. Den studien säger säger väl inte heller något om hur homosexuella lever över hela världen eller ? Eller missförstår jag dig på något sätt ?

• MrsC74
    Elit skrev 2013-10-14 13:00:25 följande:
    Det är helt riktigt. Homosexuella män och heterosexuella män har ung. samma sexualdrift och precis som jag skrev beror skillnaden i utfall mellan dessa två grupper att kvinnor har en helt annan sexualdrift. Hade de haft samma som männen hade det sett HELT annorlunda ut. Det hade nästan varit omöjligt att upprätthålla tvåsamhet i de fallen. Är vi överens om detta?

Kvinnor med hög sexualdrift är ofta bisexuella eftersom de i regel fått mycket manligt könshormon i fostervattnet. De tenderar att ha fler sexpartners, de är oftare otrogna, de fokuserar mer på penetrerande sex snarare än närhet etc. Helt enkelt mer lika män i deras sexuella preferenser. Lesbiska kvinnor däremot är tämligen monogama och tenderar inte att ha särskilt många sexpartners. Som intressant anekdot brukar promiskuösa kvinnor oftare föda söner. Varit evolutionärt fördelaktigt. Snygga par får oftare kvinnor (det sista läste jag dock bara i förbigående i media och inte läst själva studien).

Manligt könshormon i fostervatten? Första gången jag hör detta. Finns det bevis på att detta är sant?
  • MrsC74
    Elit skrev 2013-10-14 16:47:20 följande:
    Jaså? Här har du en studie från Karolinska institutet som visar att flickor leker mer som pojkar när de får mer manligt hormon i fostervattnet. Jag har hur mycket som helst om du är intresserad. Detta är välkända saker inom vanlig forskning.

Nej aldrig hört talas om det....
Svar på tråden Tror du homo/bi/trans människor är mer promiskuösa än heteropersoner?