Inlägg från: solstraalen |Visa alla inlägg
  • solstraalen

Nu är tiden knapp

Marleen skrev 2008-01-14 09:45:32 följande:
    Nu är det snart dax för mig att genomgå det jag har fruktat så länge nu.bara tre veckor till sen så ska vi in för att bli igångsatta med lillasyster. Jag är så sjukt rädd. hade en lååång hemsk förlossning med min son o hade inga bedövningar alls eller nån smärtlindring alls... tog 32 timmar av pina innan han var hos oss. ska ha Epidral denna gången + en lokalbedövning soms ka läggas i slidöppningen i slutskedet. nån som haft dessa två kombinationer? eller bara de ena som kan ge mig lite hopp om att de blir lättare med detta... vill bara få allt detta överstökat nuuuuuuu......
    Sån där första förlossning hade jag oxå, precis lika istort sätt!!

Kan ge lite hopp till dig

Med mitt andra barn sattes jag igång i 38+4 och allt som allt så var dotten född på 5 timmar!!
    Fick EDA då, inte bedövningen i slidan i slutskedet dock, hanns inte med, gick sååå fort
    Hon flög ut på 2 krystvärkar =)

Håller tummarna att de går lika bra för dig =)
    Mamma till Anton 9910-,Saga 0512- och Josef 0706-
  • solstraalen
    Marleen skrev 2008-01-14 09:52:12 följande:
    jag kommer också att vara i v 38+ när jag föder er exakt i v 38+2 blir det.... hoppas att jag har turen som du o får en sån bra förlossning som du fick... blev du igångsatt med tvåan? funkade eda bra? va den nått att ha? blev det mycket smärtlindring av den? va allt lättare andra gången?
    Det var 1000 ggr lättare att föda andra gången.

Jo jag blev igångsatt, var redan öppen 3cm då pga sammandragningar å skit.

Just under den förlossningen behövde ja inte haft EDA, hann ha den ca 45min innan de va dags å krysta. Hade skippat den om ja hade vetat att de skulle gå så fort

Men med min 3a så hade ja Eda och hann ha den några timmar iaf, å då var den super =)

Så jag rekomenderar den, även den där bedövningen man får i slidan precis innan man ska krysta, de hade ja med 3e barnet.
  • solstraalen
    Marleen skrev 2008-01-14 10:07:56 följande:
    va de bra o ha sen i slidan? hjälpte de? vill ju inte känna när huvet kommer :(. uch får rysdningar
    Alltså du känner huvudet komma, men du känner inte den brännande känslan isf.
    Så var de för mig. Den gör ont å få ( bedövningen ), man får 2 sprutod i slidan under en värk, men de var de värt tycker jag =) De va skönare å föda med bedövningen än utan =)
  • solstraalen
    Marleen skrev 2008-01-14 10:12:40 följande:
    du ger hopp :). ser nästan lite fram emot att föda nu :).
    hehe

Bara inboxa mig om du har fler funderingar
Svar på tråden Nu är tiden knapp