• Tekla78

Vad har NI hört är bra att äta för att kunna bli gravida?

Ett kosttillskott som är viktigt är folsyra, men det kanske du redan visste. Det är inget som underlättar själva tillverkningen, men om du skulle bli gravid minskar risken för ryggmärgsbråck o gomspalt.

Håller annars med föregående talare :)

Angående ÄL. Det är bra att ha sex några dagar före ÄL eller på ÄL dagen. Efter ÄL lever ägget i 24timmar, så efter det är det "kört". Såvida du inte har fler ÄL i en cykel, vilket faktiskt kan hända. Det läkarna brukar rekommendera är varannandagssex eller hålla upp 3-4 dagar innan ÄL och sedan pricka in ÄL.

Har själv hållt på i 9 mån och inte ett enda dugg har hänt än tyvärr. "Plötsligt händer det" och då ska jag köpa en trisslott :)

• Tekla78

Har sjukt stressigt på jobbet och har haft sen jag började i oktober 2006, tror det påverkar mina chanser att bli gravid. Helt frisk i övrigt enligt doktorn.

• Tekla78

Pimpinellan: Det kanske inte går att bevisa, men jag måste berätta om min bror och hans fru som hade försökt i 4 år. Den månaden de båda åt bisolvon blev de gravida. Sen är det så att hon ofta är förkyld och kanske därför har tjocka slemhinnor. Så, jag tror att det fungerar för vissa. För mig som sällan är förkyld eller inte har problem med trögt slem i övrigt tror jag inte att det fungerar.

Svar på tråden Vad har NI hört är bra att äta för att kunna bli gravida?