• Flisan79

Vad har NI hört är bra att äta för att kunna bli gravida?

Vad för mat man bör äta har jag inte så bra koll på men däremot tabletter.

Det här åt jag: Rosenrot extra stark 2/dag, Multikvinna (vitaminer)maxdos, Omega 3 3/dag samt Bisolvon 3/dag (slemlösande)
    Min man åt: Zinktabletter 3/dag, Multiman maxdos, Omega 3 3/dag samt Bisolvon 3/dag.

Alla tabletter utom Bisolvon hittar du på Naturapoteket. Bisolvon är reseptfritt och finns på vanliga apoteket.

Vitaminerna och omega 3 äter ni varge dag. Zinken och rosenroten äts från mensens första dag till ÄL. Bisolvonet räcker det med att äta i en vecka tom ÄL.

Tack vare denna kur blev jag gravid efter mer än 7 års försök och 3 misslyckade IVF. Vi han bara äta kuren i en månad. Fantastiskt va!

Folsyra finns rekomenderad dos i "mitt val kvinna" och som många andra skriver hjälper det inte till att bli gravid men är bra om du blir det.

• Flisan79

Läste igenom lite snabbt och såg något som var missat. Man ska undvika värktabletter typ Ipren. Eftersom att de är inflammationshämmande....det sägs att kroppen kan se ägget som ett angrepp när det fäster och om man då hjälper imunförsvaret kan kroppen helt enkelt kämpa emot.

Någon nämnde att Bisolvon inte skulle fungera....hmmm....lustigt då att det är den enda huskuren som vi fick rekomenderade av en av Svergies bästa fertilitetsläkare. Han berättade att ibland är det så att våra "slem" är lite för tjocka för spermierna att simma igenom. Bisolvon är ju receptfri slemlösande som facktiskt inte bara gör snoret i halsen mer lättrunnet.

Om man seriöst tror att det är en slump att jag blev gravid just den månad jag åt de preparat jag nämnde tidigare, ja då är man en sann pesemist

• Flisan79

Bisolvon kan man köpa på apoteket och är receptfritt. Jag åt i tablettform 3 st/dag. Apoteksbiträdet sa att full effekt blev efter 3 dagar så jag åt dem några dagar innan och fram till ÄL. Tänk på att även mannen kan äta dem.

De kostar väl ca 30-40 kr.

Jag ser det så här. Även om vetenskapen inte kan bevisa att det fungerar så har men inget att förlora. Om man försökt i flera år utan resultat så kan man ju knappast förvärra situationen. Sen om jag inte hade lyckats så hade jag försökt kanske 2 månader till och sen slutat och provat något annat.

Svar på tråden Vad har NI hört är bra att äta för att kunna bli gravida?