• Lyckoprinsessan

Vad har NI hört är bra att äta för att kunna bli gravida?

Även om det inte finns någon dokumenterad forskning så säger det ju sig själv att man inte direkt blir mer fertil av att äta onyttig mat.
    Jag tror absolut att kosten och andra nyttigheter kan ha en positiv inverkan och dessuom ska man ta det lugnt och inte stressa. Att stress minskar fertiliteten är vetenskapligt bevisat.

Lycka till alla som kämpar och försöker!

• Lyckoprinsessan

Jag har läst en tysk undersökning på kvinnor som gjorde IVF, där man mätte deras stresshormoner. De som var mindre stressade lyckades bättre. I en annan test jämförde man kvinnor som skrattade mer och de blev också lättare gravida än de som inte skrattade varje dag. man hyrde in en clown som underhöll kvinnorna. Och skratt minskar stress...

Så joo, i den under sökningen är det bevisat...

Placeboeffekten är också bevisad!!!!

Allt man tror på kan hjälpa en att bli gravid.... det må vara kost, vitaminer minskad stress eller what ever...

Så alla ni som kämpar, ge inte upp utan tro på er förmåga att bli gravida!

• Lyckoprinsessan
    Pimpinellan skrev 2008-03-07 15:08:43 följande:
    Jag tycker det är ett enormt skuldbeläggande av oss barnlösa att säga att stress påverkar! Det blir som att säga att det är mitt eget fel att jag inte blir gravid och det gör ont att höra. OM det skulle stämma så har jag inte en susning att bli gravid för min inre stress är enorm p.g.a depression över min barnlöshet,men du kanske syftar mer på fysisk stress? Fysisk sress är INTE bra när man precis gjort ivf,det kan jag hålla med om,men om skratt gjorde en gravid skulle jag haft barn för länge sen så mycke komedier jag tittar på... Placeboeffekt i all ära,när man börjar bebbeverkstan tror väl alla att de ska bli gravida och då borde väl alla bli det också inom rimlig tid? Det finns i de flesta fall fysiska orsaker till infertilitet och gör man inget åt det så kvittar det nog hur mycket man än slappnar av eller skrattar...
    Absolut, håller med dig men samtidigt så får vi ju inte sluta hoppas och tro!
    Jag har också mycket inre stress, försöker meditera...

Önskar dig en skön helg!
Svar på tråden Vad har NI hört är bra att äta för att kunna bli gravida?