• Sicali

Nu är jag rädd ändå.

Vet att jag tjatar otroligt om detta ämne men det hjälper så att skriva om det så jag hoppas ni har överseende.

Jag har inte varit speciellt nervös alls inför förlossningen och nog verkat ganska kaxig när nån frågat.
    Nu när det verkar som att det hela är påväg att sätta igång är det inte samma sak, då är lugnet som bortblåst.
    Nu känner jag mig rädd innerst inne, har längtat så efter att allt skall sätta igång men nu vill jag inte längre, vill hellre vara gravid resten av mitt liv.
    Det har blödit (stavning?) och småvärkt till och ifrån hela dagen och jag är rätt säker på att det sätter igång inatt eller under helgen.
    Jag vågar helt enkelt inte längre men jag kan heller inte tala om för nån att jag plötsligt blivit så nojjig.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-11 20:18
    Tack så hemskt mycket alla ni som skrivit och peppat i tråden, det hjälper mer än ni tror. Skall packa det sista i väskan och sedan vila en stund. Tänker på era svar när jag känner att den där paniken är påväg så känns det lättare igen.
    Åter igen, tack så jättemycket för ert stöd.

• Svar på tråden Nu är jag rädd ändå.
  • Sicali

Nej, du har helt rätt. Egentligen vill man ju inte veta i förväg heller. Det är mitt andra barn så egentligen borde man ju vara lite lugnare den här gången.

Som du säger så blir det nog bättre när man väl är inne på förlossningen och det verkligen satt igång på allvar, då måste man bara ta itu med det helt enkelt.

Lite lugnare blir det nog bara sambon kommer hem från jobbet så jag slipper sitta här själv.

Tusen tack för dina peppande ord, det märks att du gått igenom det själv..

sheeba skrev 2008-01-11 20:04:31 följande:
    Är nog rätt så normalt det där. Jag har också varit "kaxig" och jag föder gärna 100ggr mm men när det väl kommer blir jag nervös och skakar.Brukar lägga sig när jag kommit in på förlossningen. Vet inte villket barn i skaran du ska föda men jag kände exakt som dig på mitt andra.Tror nog också det är på gång för dig se till att vara utvilad nu. Känner du att du fortfarande är nervös när du kommer till förlossningen så berätta det.Tyvärr är det ju inte bättre att veta vad som komma skallLycka till!
  • Sicali

Jag tror det värsta av allt är att förlora kontrollen. Att det komemr fortsätta tills det är klart oavsett om jag vill eller inte, man kan liksom inte hoppa av om man inte vill längre.

Ja, det är nog det som är värst, när väl värkarna startar så är det liksom ingen återvändo oavsett vad jag vill.

XHelenaX skrev 2008-01-11 20:06:26 följande:
    Hej!Vad är det du är rädd för? vad är det värsta som kan hända?Försök att få ut det i ord ( "bokstäver...hihi)
  • Sicali

Det är inte klart rött blod, då skulle jag ringt förlossningen. Mer ljusrött, ena stunden vattnigt och andra stunden tjockt.

Det är heller inte etablerade värkar utan det går nån timme så värker det nån kvart oc sen dröjer det ett tag till nästa gång.

Det känns liksom bara som att det komemr hända något inom det närmaste men om det blir ikväll eller under helgen är svårt att säga.

Oktober Längtan skrev 2008-01-11 20:08:59 följande:

Det kommer gå bra hur det än går. Du hinner inte känna rädsla när du väl ligger där. Min förossning var en MARDRÖM, men det är först efteråt jag blev rädd. Just under förlossningen hinner/orkar/kan man inte.Men om du blöder, har du kollat så det inte är något farligt? För min bm sa att jag skulle åka in om jag började blöda när värkarna kommit igång.
  • Sicali

Tack Ja jag tänker på det hela tiden, att det är värt alltihop egentligen. Barnet är så otroligt efterlängtat så egentligen borde man ju vara väldigt glad att det äntligen startar.

Emeles skrev 2008-01-11 20:12:27 följande:
    Såklart att du är rädd! Allt annat vore ju fullkomligt onormalt och strida mot all form av självbevarelsedrift!MEN; det kommer med all sannolikhet gå jättebra. Det KAN gå halvbra. Det finns en viss risk för att det går sådär. En ännu mindre risk att det går dåligt. En vansinnigt liten risk att det går helt åt helvete!Unna dig något gott! Omfamna inte rädslan helt och hållet men förneka den inte. Tänk på att du om något eller några dygn har en liiiiiiiten liiiiiiten sak med en liiiiiiiten liiiiiiten knappnäsa och grumliga ögon i famnen!Och lycka till! Lycka, lycka till!
Svar på tråden Nu är jag rädd ändå.