• Lorelei

Vad gör man med bilen när man kommer till förlossningen?

Vi parkerade bilen på parkeringen, gick in tillsammans.

• Lorelei
    sstl skrev 2008-01-09 10:41:02 följande:
    Vi fick en parkeringslapp på mvc som vi la i vindrutan på bilen som ger 24 timmars fri parkering i området. Hade turen att komma vid 23 på kvällen så de närmsta parkeringarna var lediga, så det var bara att ta den närmaste dörren och gå upp till förlossningen.
    Fusk! Här får man betala hela tiden. Dyrt är det också, men det går ju inte att göra något åt. Maken fick springa ut och fylla på i mätaren flera gånger! Nu var det ingen fara. Men ändå... Lite stressande om inte annat.
  • Lorelei

Här är det fortfarande mynt som gäller om det inte ändrats sedan november. Vi hade bunkrat upp med en hel påse småmynt för ändamålet och det behövdes eftersom jag blev kvar i 5 dagar och sambon var där varje dag Är dock mycket smidigare med ut och incheckning.

snuttan2 skrev 2008-01-09 10:52:47 följande:
    Nu har dom nya parkeringsautomater här så du chekar in och sedan chekar ut när du åker hem på så vis behöver man inte springa ut med pengar hela tiden. I bland lurigt att komma ihåg men super smidigt
  • Lorelei

Allt kan gå fel och allt kan gå alldeles rätt också. Varför oroa sig för saker man ändå inte kan styra?
    Fröken Inga skrev 2008-01-09 11:06:05 följande:

Vad gör man om bilen pajar, mobilen dör och man står mitt ute i skogen? Då hjälper varken parkeringskort eller mynt! Herre gud! Allt kan verkligen gå fel!
  • Lorelei

Har ni långt till USÖ? Ladda mobilerna varje dag. Risken att båda dör samtidigt är väl iaf ganska liten tror jag. Försök att ladda för en positiv upplevelse istället. Även om det är svårt. *försöker peppa*

• Lorelei

Fröken Inga skrev 2008-01-09 11:36:51 följande:

Tack. Det har du rätt i. Vi bor på gångavstånd till sjukhuset. Har bra batterier i telefonerna. Just skaffat ny. I pampersboxen fick man ju dessutom ett telefonkort laddat med 25 spänn om nåt skulle hända med ens eget. Jag behöver inte ens lämna stan om jag är orolig. Säkert bara nån grej man går igenom. När man väl räknat igenom allt som kan gå fel kan jag nog koncentrera mig på det som ska gå rätt igen. Vilken kontrollnörd man är!
    Har ni gångavstånd så skulle jag kanske tom skippa att ta bilen om det är inte är för onda värkar och går väldigt fort. De flesta har värkar ett bra tag innan det är dags för bebis att komma ut.

Man ska vara kontrollnörd Det är jag med! Men försök att tänka någolunda rationellt på rädslan. Om ni bor nära, så är risken för att fastna i skogen nästan obefintlig. Har ni två telefoner så är risken att båda slutar fungera nästan obefintlig. Är du orolig för att det ska starta och ni ska vara på vift någonstanns så ge dig inte iväg på långresa veckorna innan

Såg att du har ett tag kvar tills det är dags för förlossning. Ett tips. Om ni inte har varit på studiebesök på förlossningen så ta med Sven dit och kolla vart det ligger, träffa lite personal och titta på rummen. Det är jättenyttigt! Då är risken för att han inte ska hitta dig sen minimal eftersom personalen har koll på vilket rum du ligger på och han hittar till avd.
  • Lorelei

Fröken Inga skrev 2008-01-10 08:36:23 följande:

Det där med taxi lät bra. Tror det får bli det. På vår förlossningsavdelnings hemsida finns ett nummer till ett bolag som prioriterar gravida som ringer. Kanon ju!Har börjat göra en lista över vad jag kan göra för att känna mig lugn. Då kan jag koncentrera mig  på den när den orationella oron kommer... Den 4 februari ska vi på studiebesök så då kan man ställa alla frågor man har också.  Hade ni nån "back up-person" som kunde ställa upp och vara med om pappan inte kunde vara med eller blev sen till förlossningen? Jag tänkte att jag nog ska prata med min mamma. Min man jobbar flera mil bort så skulle det bli bråttom vore det skönt om hon var berädd att hjälpa mig till sjukhuset...Kolla in den här...www.alltombarn.se/aktuellt/vilken-kofotmisk-f...
    Vi hade min mamma som back up inför förlossningen eftersom maken har sjukhusskräck och vi var lite oroliga för att han inte skulle hålla sig medveten på förlossningen BMs förslag. Nu behövde vi inte ringa in henne för maken tuffade till sig ordentligt när vi väl låg där. Men det var skönt att veta att någon skulle kunna komma, som man litar på, om det hade behövts.
  • Lorelei

Hehe... det vore något det

Fröken Inga skrev 2008-01-11 08:23:33 följande:

Va, skönt. Jag tror banne mig att jag ska prata med morsan. Hon får sova med mobilen fasttejpad  vid örat sista månaden.  
Svar på tråden Vad gör man med bilen när man kommer till förlossningen?