Inlägg från: Fröken Inga |Visa alla inlägg
  • Fröken Inga

Vad gör man med bilen när man kommer till förlossningen?

Hade en jobbig mardröm i natt. (Kan läsas i min blogg) I drömmen så var jag på sjukhuset och skulle föda men allt blev fel. Min man hade släppt av mig för att åka och parkera bilen men han kom aldrig. Han hittade aldrig mig.

Jag vet att det är en rätt töntig fråga men jag kan  inte låta bli att grubbla eftersom jag helst inte vill vara ensam en enda sekund när jag ska föda. Hur gör man med bilen när man kommer till sjukhuset? Hur gjorde ni? Ställde ni den bara utanför och er man parkerade den rätt senare eller följde ni med och parkerade bilen?

Tänk om han snubblar och bryter nacken på vägen från bilen? Blir kidnappad eller påkörd? Min skräcksenarium är många just nu...

Hur i helvete ska det här gå?! Jag kanske bara borde ta en taxi eller föda hemma! Nu är jag helt säker på att allt kommer gå fel om jag låter sven parkera bilen själv!Hjälp, vilken panik!

När man är över femton vårar finns inga känslor kvar...
  • Svar på tråden Vad gör man med bilen när man kommer till förlossningen?
  • Fröken Inga

Vad gör man om bilen pajar, mobilen dör och man står mitt ute i skogen?

Då hjälper varken parkeringskort eller mynt! Herre gud! Allt kan verkligen gå fel!

• Fröken Inga

Kanske för att man inte kan styra oron. Inte så att jag medvetet sitter och försöker komma opå saker som kan gå fel. Oron bara kommer ovälkommet

• Fröken Inga

Tack. Det har du rätt i. Vi bor på gångavstånd till sjukhuset. Har bra batterier i telefonerna. Just skaffat ny. I pampersboxen fick man ju dessutom ett telefonkort laddat med 25 spänn om nåt skulle hända med ens eget. Jag behöver inte ens lämna stan om jag är orolig.

Säkert bara nån grej man går igenom. När man väl räknat igenom allt som kan gå fel kan jag nog koncentrera mig på det som ska gå rätt igen.

Vilken kontrollnörd man är!

• Fröken Inga
    twinstar skrev 2008-01-09 11:34:14 följande:
    Min man släppte av mig vid akuten:) och gick sen och parkerade. jag satt i väntrummet och väntade och personalen hade ett evigt besvär med att försöka övertala mig om att jag gått fel. ag var synbart väldigt smärtpåverkad dessutom.- jag vet sa jag, men min man kommer snart, upprepade jag som ett mantra...Till slut kom dom med en bår och som tur var kom min man samtodigt så fick de köra mig till förlossningen.
    Gud, vad jobbigt. Får börja peka ut BB-ingången för min man varje gång vi är på sjukhuset.
  • Fröken Inga

Det där med taxi lät bra. Tror det får bli det. På vår förlossningsavdelnings hemsida finns ett nummer till ett bolag som prioriterar gravida som ringer. Kanon ju!

Har börjat göra en lista över vad jag kan göra för att känna mig lugn. Då kan jag koncentrera mig  på den när den orationella oron kommer... Den 4 februari ska vi på studiebesök så då kan man ställa alla frågor man har också. 

Hade ni nån "back up-person" som kunde ställa upp och vara med om pappan inte kunde vara med eller blev sen till förlossningen? Jag tänkte att jag nog ska prata med min mamma. Min man jobbar flera mil bort så skulle det bli bråttom vore det skönt om hon var berädd att hjälpa mig till sjukhuset...

Kolla in den här...
    http://www.alltombarn.se/aktuellt/vilken-kofotmisk-fodsel-1.5273

• Fröken Inga
    Lorelei skrev 2008-01-10 13:21:13 följande:
    Fröken Inga skrev 2008-01-10 08:36:23 följande: Vi hade min mamma som back up inför förlossningen eftersom maken har sjukhusskräck och vi var lite oroliga för att han inte skulle hålla sig medveten på förlossningen BMs förslag. Nu behövde vi inte ringa in henne för maken tuffade till sig ordentligt när vi väl låg där. Men det var skönt att veta att någon skulle kunna komma, som man litar på, om det hade behövts.
    Va, skönt. Jag tror banne mig att jag ska prata med morsan. Hon får sova med mobilen fasttejpad  vid örat sista månaden.  
  • Fröken Inga

Ja, här tar vi ju inga risker... hihi

• Fröken Inga

Jag började verkligen undra... sen skrållade jag ner. Haha!

twinstar skrev 2008-01-11 14:35:42 följande:
    Hmm...fel tråd! :)
Svar på tråden Vad gör man med bilen när man kommer till förlossningen?