• miagab

Hård i magen av Baby Semp?

är hon skrikig och verkar ha ont i magen också?
    så var min lilla, skrek på hela em och kvällen, åt lite och skrek, styrig alltså. fick baby semp, körde med bifidus och laktulos utan helt tillfredsställande effekt. kom sedan fram till att hon var mjölkallergisk, byte till nutramigen och hon har varit bra imagen och skriker inte alls ( inte mer än vad en liten gör )

• miagab

hur mycket miniform ger du då?

• miagab

när v trodde att lillan hade kolik gav vi först 10 drp men efter råd av bvc gav vi 30 drp, kan ge upp till 40 drp utan att det är farligt fick vi till svar. nu hjälpte det ju dock ej för oss men det hjälper ju många som har kolik. så om du inte ger uppåt 30 drp vid varje mattillfälle tycker jag att du ska göra det.

• miagab

om man ska lyssna på bvc ska man ej börja med messmör innan 6 månader då den innehåller för mycket salt. men jag gav mina andra barn det med god effekt, min flicka nu får majsolja i vällingen då hon ej tål mjölk.

• miagab

ja alla säger olika ang messmör, när mina andra var små så sades det inget om detta salt. men allt ändras ju. bra effekt hade det i allafall.
    ångest ja det har man ständigt över något, att de är arga, ledsna att man inte räcker till, för sträng ......ja att vara mamma är inget ätt jobb......menklart att deär värda det Skrattande

Svar på tråden Hård i magen av Baby Semp?