• maij

Oj, NU fick jag panik..

ska föda barn om åtta dagar är det tänkt och har varit alldeles lugn fram tills ikväll, nu är jag helt plötsligt full av panik, ångest, är fruktansvärt dålig i magen och är rädd att bebisen ska komma ikväll... nån mer som skjutit upp rädslan och föräldraskapsångesten till veckan innan bebis faktiskt finns på riktigt så att säga?

GAAH. ja. ungefär så.

• Svar på tråden Oj, NU fick jag panik..
  • Kajsan

Äh, det är kul att föda barn! Försök tänk om, vänd på det.
    du har nt att se fram emot, hoppas det händer i morgon redan!

• maij

Usch vilket fruktansvärt svar! Haha. fast det hjälpte faktiskt lite..

imorgon är det dessutom måndag! jag ska ju gå till antikaffären och leta efter en ny lampa. jag hinner inte föda barn! jag har liksom ångrat mig lite!

• Kajsan

*fnissa* ja, så kan man ju känna, men nu är det ingen återvändo!

• Canberra

Kanner igen det dar faktiskt, jag kom pa veckan innan att jag angrade mig... lite sent. :)

Sen bestamde jag mig for att ok, jag far vara forlossningsradd - *efter* forlossningen. Tankte att 'det dar far jag ta om 2 veckor'. Och pa nat satt hjalpte det faktiskt lite. :)

Sen nar vattnet val gick var det liksom bara att hanga med, da ville jag bara att lillen skulle komma ut. Allt annat hamnade i bakgrunden. Det blev borjan pa den haftigaste, harligaste, roligaste (faktiskt!) dagen i mitt liv. :)

• Snax

Är snart fyrbarnsmor (plan snitt torsdag) och jag känner mig inte heller "redo" att få barn NU. Ser massor som behöver göras och tanken på mig själv med en liten bebis igen känns väldigt främmande. Trodde att det skulle kännas mer verkligt när vi sent om sider började fixa med bebissakerna, men icke. Erfarenhetsmässigt så vet jag ju dock att när man väl ligger där och snusar på sin nyfödda så finns det inget annat i hela världen som existerar. Snart får både du och jag uppleva den största kärleksupplevelsen av alla - när ett barn föds!

• maij

oh! en skraj 4-barns mamma. det hjälpte. jag känner mig ju helt knäpp som reagerar såhär först nu, så det är bra att se att man inte är ensam.

skjuta upp paniken! vilken plan! tack.. hihi. hoppas att det fungerar, annars tänker jag åka in till förlossningen och kräva lustgas och tilltugg tills bebis är ute...

• Juice

Det kommer gå finfint ska du se! Har du läst mkt inför förlossningen hur de kommer gå till?...En tjej ja känner hade lyssnat på nå info band om förlossningar, hon sa att sen när hon skulle föda mindes hon vad hon hört och visste helatiden i vilken fas hon var så hon hade koll och slapp bli rädd...Själv har jag köpt boken "Att föda" fast de e ett bra tag kvar för mig..=)

• Andrundrun

Jag fick istället panik när vi väl var inne på förlossningen. Min dåvarande fick hålla i mig och lirka med mig som ett litet barn för att jag skulle stanna kvar och föda vår son.

• dec06

Det kommer gå finemang ska du se Kände precis som du men när det väl satte igång så flöt man bara med liksom. Det finns ju ingen återvändo Å kroppen fixar det där själv, man går in i sig själv å fokuserar Å sen på sjukhuset tyckte iaf jag att det kändes lugnare för då fick "de andra" ta hand om mig å säga åt mig vad jag skulle göra å inte göra.
    Nu sitter jag är med ett 2 veckor gammalt mirakel

• Lysistrate

haha väl på förlossningen tyckte jag att NU RÄCKER DET! jag vill inte mer!!! min sambo sa inget. haha du kommer bli stört förvånad över hur rå stark du är och det kommer att gå jätte bra!

Svar på tråden Oj, NU fick jag panik..