Inlägg från: Lysistrate |Visa alla inlägg
  • Lysistrate

Vill ha all smärtlindring man kan få... Erfarenheter?

Hej!
    Jag fick lustgas när jag kom in och det hjälpte mig under ganska lång tid. man blir skönt groggy haha! när det var dags så fick jag ryggmärgs bedövning och det kändes som himmelriket! jag minns inte ens om sprutan gjorde ont! Med bedövning i ryggen var det bara att köra på! En bedövnings spruta down under skulle jag aldrig, aldrig våga mig på...det gick super bra att krysta ut bebisen ändå!

lycka till alla!

• Lysistrate

Svar till åsalie:
    javisst! jätte ont! haha men det går ju av bara farten, jag skrek inte ens,jag bara tog i allt jag hade. Smärtan där nere var en fis i rymden jämfört med värkarna tycker jag! jag har inte tänkt ett dugg på min kommande förlossning, känner mig heeelt lugn. Det är skönt! :)

kram kram

• Lysistrate

Åsalie skrev 2008-01-09 19:18:07 följande:

Okey...då måste du haft HEMSKA öppningsvärkar om utdrivningen var en "fis i rymden" ?
    nja inte riktigt men ungefär! :) jag hade värkar i nästan tre dagar utan att jag öppnades mer än futtiga två centimeter! Till slut fick de "töja ut" livmoderhalsen för att den inte mjukades upp. det var INTE skönt! Till slut satte det äntligen igång, en spruta i ryggen och allt blev så skönt!
    Jag tror att det kanske blir en mer jämn smärta utan pudendus(heter det så) bedövning? (Du beskrev hur det tryckte hårt mot ändtarmen...) Min svärmor tog det när hon skulle ha sitt ena barn(eller något liknande i alla fall)och de hann bara lägga den på en sida vilket gjorde att det kändes som att den andra sidan skulle slitas sönder. Hon tyckte att det var den värsta av tre förlossningar...man upplever så himla olika!
Svar på tråden Vill ha all smärtlindring man kan få... Erfarenheter?