Maia skrev 2008-01-07 10:37:28 följande:
Jag tycker alla har ett val att skaffa barn. Det betyder inte livets mening och den stora lyckan för alla. För många andra gör det dock just det. Precis som i alla andra frågor så är det individuellt.För min del så vill jag ha barn. Vill ni kalla det egoistiskt så ok, jag är ego. Jag vill ha ett barn som jag kan älska och som förhoppningsvis älskar mig tillbaka , jag vill dela detta i mina ögon underverk med min sambo som jag älskar med eller utan barn. Som jag sa i början av tråden så tror jag att det ligger så djupt rotat i många att det är ingen fråga, det bara är så, naturligt. För mig var det dock en fråga, jag har aldrig tidigare varit beredd på att ha barn, har inte velat ta det ansvaret, förrän jag blev gravid av misstag. Det enda jag kände var att jag inte kunde ta bort det. Slutade tyvärr inte bra men efter det så har jag bara en tanke i mitt huvud, jag vill ha barn. Så personligen gick jag nog över i en ego-tanke efter det. Där står jag nu.
Vill påpeka att jag tycker inte att egoism gör dig till en bättre person, att du ville en sak gör dig inte till en mindre kännande människa.
Tror folk ofta missuppfattar ordet egoism faktiskt!!!
Jag är som dig, jag blev gravid av misstag fast till skillnad ifrån dig så hade jag stora tankar på abort men gjorde det inte.
Men längtan efter barn har aldrig funnits där och jag längtar inte efter fler barn, ångrar dock absolut inte min son som jag älskar oerhört och inte för jag födde honom utan för den person han är.