flowerLowa skrev 2008-01-06 13:30:16 följande:
dessutom skrev jag aldrig att det inte känns som jag lever, förstår inte vad du får det ifrån alexia... jag har ett liv, jag har vänner som jag umgås med, jag har en fästman som jag älskar, en hund jag fullkomligt avgudar, en familj som älskar mej och tvärtom, en utbildning att kämpa för... men jag har en stark modersinstinkt som gör att jag inte är riktigt nöjd, det betyder INTE att jag är olycklig... jag har försökt analysera min egen längtan efter barn/familjeliv och kommit fram till följande... Min mamma dog i cancer när jag var 7 år, jag har inte haft detta underbara svensson-familjen i princip nångång, pga mammas sjukdom och bortgång.. jag tror att detta har gjort att jag hela tiden har längtat efter det, att va "normal, ha det andra har, en mamma som lagar middag till kl 17, en mamma som packar väskan och gör matsäck till utflykterna m.m. Eftersom jag ej själv fick det, så vill jag ha det i omvänd form, där jag "ställer allt tillrätta" i min familj, fast att jag är mamman som fixar mat, packning m.m. jag vill så gärna ha det familjelivet, inget annat är viktigt i mit liv, t.ex. karriär m.m Jag utbildar mej för att få ett jobb jag trivs med och kunna förslrja min familj... förstår ni nu hur jag resonerar eller ska jag klargöra ännu mer??
Exakt såhär skrev du: jag kan säga att jag tycker inte mitt liv innehåller nån mening nu!!
- Men kanske tolkade dig fel och ber om ursäkt då.
Men jag tycker ändå det låter som att om du aldrig får barn är du aldrig nöjd, därför tycker jag man måste hitta andra meningsfulla saker.
Livet går inte ut på att skaffa barn egentligen, utan att leva sitt liv fullt ut.
Sedan är människor olika, du säger "detta underbara svensson/ familjeliv) det är din dröm och jag hoppas du får det också.
Men människor är som sagt olika, detta Svensson liv du talar om låter för mig fruktansvärt tråkigt och det är nästan min mardröm att leva på just det sättet.
Sedan vill ju inte alla ha barn heller, utan man hittar något annat som gör ens liv lyckligt och rikt och meningsfullt.