Några bra dejtingsidor som är gratis?
Någon som vet några bra dejtingsidor??
Någon som vet några bra dejtingsidor??
Det är inte sidorna som är bra, det är de som är med på sidorna som kan vara bra. Går du med på en sån sida i hopp om att hitta en livspartner är det i det närmaste att jobba för att bli besviken. Min egen erfarenhet av såna sidor är att du hittar samma personer överallt oavsett vad sidan heter.
Ta en titt på den här sidan:
www.citypolarna.se
Det är inte någon dejtingsida, det är i det närmaste anti-dejting (och den här gången poängterar jag det extra för att slippa knasiga diskussioner). Enkelt uttryckt är det en kalender. Peta in vad du vill göra så hänger folk med, eller häng med själv. Du träffar folk för att spela biljard, för att bowla, för att promenera med hund eller plocka svamp. Inte för att dejta.
Sen är det så att man råder inte över känslor. Emellanåt uppstår där sådana mellan människor. Där bildas par rätt ofta. Och om du inte träffar nån som får dig att sväva på moln efter att ha varit på en konsert eller pubquiz så går du förmodligen hem och tycker du har haft en jäkligt kul kväll. Du går inte hem besviken.
Den sidan är mycket bättre metod att lära känna folk än vilken annan dejtingsida som helst.
Klart det inte finns gratisdating. Alternativet är ju
pubar där minimipriset är typ 45 kr per öl
diskon/dans med 100-200 kr i inträde för att få
köpa öl för 60-75 kr.
Att gå ut kostar typ ett antal 100-lappar per gång
+ brännivin hemma (man måste elda upp sig) -
bjuda på drinkar till potentiella bjuda hem/följa hem
telenr - kanske datedamer + taxi hem (nästan
alltid ensam om man inte har tur någon enstaka gång).
Så vad är 200 - 600 kr/mån om man hittar livskamrat
inom någon månad eller upptill 2 år
Jag har också tittat lite på dejtingsidor då jag har varit singel ett tag och ville testa på det. Jag började på spraydate och pancake som folk har nämnt här i tråden. På happypancake fick man dock ganska mycket "oanständiga förslag", Och det är något som händer med Spraydate (tror dom ha blivit uppköpta av match.com)
Sedan finns det ju sidor som också är nämnt tidigare i tråden som har lite recensioner.
Jag har kollat en hel del på dejtingsverige som verkar seriös till skillnad från många andra. Här är två sidor till som verkar seriösa med texterna och information iallafall.
dejtingdate och dejtingsajter
Själv har jag väldigt svårt att bestämma mig vart jag vill vara. Är rädd för att man väljer "fel" :
Jag har testat runt på de flesta dejt sidor nu och tyvär kan man bara säger det suger de flesta ja mer än 90% kräver betalt o det är inte småsummor heller.
Är även medlem på Happypacake - men alla man skriver till nekar eller kommer med dumma kommentarer
Är även medlem på Sunnydate - trevlig sida men dock knappt inga som svarar eller skriver dåligt med folk
Spraydate är bara glömma match.com köpte upp det enda som är gratis på spray är mailen
Badoo en sida som verkligen suger ingen svarar kräver betalat
Twoo lika dan suger o kräver betalat
Som sagt var det finns ingen date sida som är gratis och är fri från idioter det är JÄTTEDÅLIGT tycker jag.
Hej! Jag heter svenja tysk bott i sverige i några år. Skulle tippsa om www.lekfulldejting.se som en perfekt dejtingsida, Jag träffat min stora kärlek hansi där och har många vänner som träffat kärleken där. Sprid denna sida till era vänner och rekomendera denna sida varmt till era vänner!
Testade Hellu, tanken är väl bra men där finns nästan inga medlemmar och mycket kvar att göra. Man ser t.ex. inte om någon är online eller inte, vilket gör sidan ganska tråkig, man får känslan av att sidan är nerlagd. Den behöver mer dynamik.
Angående olika dejtingsidor så tror jag utfallet kan skilja sig åt beroende på ålder med kanske? Jag har inte fler oanständiga förslag på pannkakan än på betalsiter. Jag får rätt få uttalat oanständiga förslag, men så har jag "bäddat" för att slippa dem med.
Att det inte skiljer sig åt mellan sidorna är inte så konstigt, för många är på både pannkakan/match/mötesplatsen/osv samtidigt.
Enda anledningen att betala är om man vill ha de funktioner som finns på vissa siter.