• Göteborgaren

Några bra dejtingsidor som är gratis?

Någon som vet några bra dejtingsidor??

• Svar på tråden Några bra dejtingsidor som är gratis?
  • MatsAtari
    blaalb skrev 2012-09-12 11:56:24 följande:
    Jag har hängt mycket på www.flirtfair.se/ det senaste, roligt och trevliga människor. Gratis för tjejer dessutom!
    Haha
    riktig skitsida.
  • RubyRed

Jag träffade min sambo på Happy Pancake. En vän till mig träffade sin man där med. Så den kan jag ju rekommendera! 

• saraguld
    www.elycka.se - är dejtingsajt som skiljer sig ifrån dom andra med smarta funktioner och nya sätt att möta människor.  

Seriös sajt, skicka meddelande, skicka flirtar, sätta hjärtan på intressanta personer, mycket bra relationstest ( se matchningsbilder och matchningsprocent), chatta, blogg, klotterplank, forum - alt gratis:)

• SaraB

En ny sexdejting sida som jag tror blir bra är Liggamera - www.liggamera.se
    Ny sida så det är inte så många medlemmar än men den verkar seriös och inte som de andra bluffsidorna.

• carlf
    SaraB skrev 2012-11-30 22:55:24 följande:
    En ny sexdejting sida som jag tror blir bra är Liggamera - www.liggamera.se
    Ny sida så det är inte så många medlemmar än men den verkar seriös och inte som de andra bluffsidorna.
    reggar mig nu
  • Christopher Lindblom

kkchatten.nu säger du.. kollade lite snabbt på bilderna på framsidan och det är samma sak som de övriga.. fejk fejk fejk. I foten står det powered by Swedish network, jag klickade på det och det tog mig till www.datingfactory.se.

Här är lite text från deras about sida:
    We are focused on delivering to all our affiliates and partners as much revenue per member for as long as possible.
    We know how to make money fast and we put our heads and knowledge together to create the best dating white label affiliate program on the market today.

Det verkar inte som att fokus ligger på användarna utan på göra deras egna och deras affiliates plånböcker så feta som möjligt, visst vill de flesta tjäna pengar(jag inkluderad) men till vilket pris? Är det värt att lura folk? Och det här med att det är gratis för tjejer är ju pinsamt, det är gratis för tjejer av två anledningar. För det första är tjejer inte lika lättlurade och för det andra gör det sidan mer trovärdig (klart alla dessa tjejer är här det är ju gratis för dem). Det är vad jag tror.

Klart du vet att sidan är 100% gratis för tjejer, sidan är ju din. whois.net/whois/kkchatten.nu

Men lycka till med affiliaten ;)

• MattiasE

Bra inlägg där Christopher, kul att du orkar kolla upp dom :)

Men förövrigt när det gäller gratis dejtingsidor.
    Det är inte direkt gratis att utveckla och driva en sådan sida.
    Kolla bara på den här sidan som har 14-15 anställda som driver och utvecklar för att det
    ska bli någon kvalitet på siten. www.allabolag.se/5566976196/Familjeliv_Media_FL_AB

Alla white label sidor är ju bara skräp, och gratissidor som happypancake är ju inget vidare.
    Så än har jag inte träffat på någon som gjort en bra gratissida, men vem vet..kanske kommer. 

• Christopher Lindblom

Tack Mattias :)

Så som hellu är uppsatt kommer jag ganska nog långt innan det börjar kosta pengar som känns, sedan gör jag all utveckling själv vid sidan av studier (kostar alltså bara tid). Så även om sidan inte skulle bli någon större hit, så har jag fått erfarenheter samt förhoppningsvis något att visa upp för eventuella arbetsgivare när skolan är slut, vilket gör att tiden känns väl spenderad. Är du intresserad av att följa utvecklingen av en dejtingsida tycker jag att du skall följa min utvecklingsblogg, där försöker jag skriva om saker som händer och beslut jag tar. Men räkna inte med något välpolerat, det är mer en brain dump(bara jag som läser, ingen trafik där).

Men.. Vad jag kan se som ett problem med en gratis dejting sida är att få upp kvalitén på kontaktannonserna, tror att man lägger lite mer tid och gör det bättre ifall man har investerat lite från början. Det finns helt klart bra gjorda annonser på gratissidor också men de som inte är så bra hade antagligen inte funnits på en betalsida. Även spam försvinner när man sätter ett pris, inte så kul att skicka spam när systemet hittar och kastar ut dig ganska snart utan återbetalning.

Jag trodde happy pancake var en ganska bra dejting sida, vad är det som inte är bra med den? Kan passa på och erkänna att jag själv inte har någon direkt erfarenhet av att faktiskt använda en dejtingsida. Testade ekontakt gratis i två veckor, fick några blinkningar (inte många) varav en var intressant men hon bordde långt bort och jag vågade aldrig skriva något. Det är all min erfarenhet. 

Svar på tråden Några bra dejtingsidor som är gratis?