Ja min gynekolog är superbra, jag har verkligen haft tur. Han kollar inte i mina journaler numera, han kan journalen utantill(prover vi tagit eller inte) och det är ett tecken på intresse för sina patienter.
Jag har lärt mig en massa sedan sommaren om tester, medicinska termer och annat (som man egentligen inte velat känna till). Det har du rätt i!
Jo det bli antagligen fredag den 18:e för insättning. Jag har enorma flytningar och det är lite obehagligt när man inte är van med det. Det luktar inte farligt (äckelmagade sätt in öronpropparna), och ser helt normalt ut. Jag hoppas det inte kommer ngt blod, för ökningen av dosen fick fart på min livmoder!
Jag uppdaterar så fort jag vet ngt mer!
Primrose skrev 2008-01-10 00:21:22 följande:
Nej, det verkar riktigt att om man inte har benägenhet för MF (dvs om man inte har haft fler än två, tror jag att det är) så är det nog ingen mening med att hålla på att experimentera med acetylsalisylsyra. Jag har ingen aning om hur vanligt det är med TNF-alfa. Jag kommer kanske själv ta ett sådant test eftersom jag har haft några MF. Men jag vet inte ... den troligaste orsaken till mina MF är ju åldern.Min akupunktör sa till mig under mitt första IVF att jag skulle ta Albyl minor - vad hon grundade det på vet jag inte riktigt. Hon "tittade" på mitt blod - men hur vetenskapligt är det? Jag tror snarare att eftersom hon kände till mina MF och visste om att "ac-syra" hjälper vissa så chansade hon på att föreslå det till mig med. Jag är egentligen skeptisk till att ta sådana tabletter över huvud taget - speciellt som jag har en löjligt känslig mage. Och hon sa att jag skulle ta det graviditeten igenom - vilket är väldigt ovanligt att man gör. Det var intressant det där med att blödningar gör slemhinnan obrukbar inför ÄD - jag trodde det bara var så om man hade riktig mens. Ja, jag har hört att slemhinnan inte heller får vara för tjock. Vi börjar bli riktiga "experter" på det här - mot vår vilja!Vilken trevlig och bra gynekolog du verkar ha!Vad spännande det ska bli - då blir det kanske redan nästa torsdag/fredag?!