Rosenöga skrev 2008-01-03 23:59:40 följande:
Jag har också en Patient-FASS
2000-01.Nu ser jag att där finns bara Efedrin NM PharmareceptbelagtInformationslämnande företag. NM PharmaLäkemedelsform. Injektionsvätska 50 mg/mlInnehåll: Verksamt ämne: efedrinhydroklorid 50 mg/ml.Övriga ämnen: VattenAnvändningsområde: Luftrörsastma. Inför ryggbedövning (epidural bedövning).Efedrin NM Pharma ges enbart av sjukvårdspersonal, som kan lämna närmare
information.De fanns alltså inte längre i form av tabletter eller mixtur. Då fanns det troligen inte 2003 heller. Jag tror det togs bort pga biverkningarna. Som någon nämnde inträffade det några dödsfall som man trodde berodde på efedrin.Okej TS, då är det som du säger!
Det var som jag skrev fel. Det var inte LÄKEMEDELSKLASSAT 2003 och den informationen tog jag från den länken du själv gav mig i inlägg 48 tror jag... Börjar bli lite snurrig efter alla vändor diskussionen har gått i.
Sen vill jag bara allmänt säga till alla som tycker att jag är oansvarig och inte kollar upp saker , att ni har helt fel. Man kan tycka att det är helt fel att äta efedrin, men jag hade kontrollerat vad det var jag åt. Jag hade fått reda på att de inte ansågs olagliga eftersom de hade blivit tillbakalämnade av polisen, efter en husrannsakan. Det innebär ju tom att det är tagna prover på dem och att de garanterat inte innehåller några olagliga narkotika/dopingpreparat! Hur ofta vet man det, när man tar emot en treo av en vän på jobbet?
Dessutom hade jag läst på om vilka ingredienserna var, men minnet har ju försvunnit lite med åren... Dessutom hade rikskriminalaren sagt till mina vänner att det inte var olagligt att äta eller inneha dem, men däremot att köpa och sälja. Då känner man sig rätt säker på sin sak, om ni förstår hur jag menar.
Jag hade dessutom läst att de inte var narkotikaklassade, men att de var förbjudna under tävlingssammanhang. Anledningen till att jag inte riktigt litar på min egen information, är att den är några år gammal och att mitt ex verkar helt övertygad om att han har ett triumfess i ärmen...