KerstiM skrev 2008-01-03 11:45:01 följande:
Svar på #58Att skaffa information inför tingsrätten på ett diskussionsforum är kanske inte den mest seriösa metoden Du får ju precis hur många olika svar som helst och säkert är knappast hälften helt med lagen överensstämmande. OK för att bolla frågan här, men du har väl även kontaktat någon jurist, eller farmaceut eller liknande? Då kan du kanske tillomed få ett skriftligt intyg på vad du behöver veta att ta med till förhandlingarna.Sen så borde det väl gå att googla fram viss information själv? bara du lyckas sålla även där, mellan vad som är professionella uttalanden o bara allmänt tyckande.
Nej det är klart att det inte är bara seriösa svar jag får, men det har gett mig mer kött på benen i allafall. Jag har en advokat och kommer att fråga honom när jag väl träffar honom. Men jag ringer inte dit för att fråga bara det, eftersom det kostar en hel del... Men det med ett skriftligt intyg kanske jag skulle ha. Det är ju inte skert att de som dömer i tingsrätten vet till hudra procent heller...