Inlägg från: Anonym (Knarkare?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Knarkare?)

Har tagit Efedrin. Är det en drog?

Zone skrev 2008-01-03 11:25:11 följande:
    Jasså? Tyder det inte på extraordinärt dåäligt omdöme att beställa/köpa tabletter via nätet, inte ha en aning om om de är tillåtna eller inte och dessutom inte ha en aning om vad de innehåller? Hade min morsa vart så omdömeslös hoppas jag att någon myndighet hade plockat med mig.
    Vill bara rätta er och säga att jag absolut inte har handlat dem på nätet och jag hade fullkomlig kunskap om vad de innehöll. Och jag kollade upp att det var lagligt att använda innan jag åt dem, men sen säger andra annat... Jag har vänner som fick behålla Efedrin efter en husrannsakan, alltså är det inte olagligt att inneha. Polisen sa till dem att det var lagligt att äta, men inte att köpa och sälja! Ville bara få det bekräftat...
  • Anonym (Knarkare?)
    Anonym skrev 2008-01-03 11:34:56 följande:
    Anonym (Knarkare?) skrev 2008-01-03 11:29:05 följande:
    www.lakemedelsverket.se/Tpl/NormalPage____116...Han kanske hävdar att du tog tabletterna senare? Då ligger du ju illa till...
    Jo, men det kan ju inte vara så att han skulle veta något om det då, för då träffade han aldrig mig... Vill man ljuga under en rättegång kan man ju dra till med vad som helst. Jag vill bara själv veta om jag har begått ett brott eller inte, sen får jag lita på att de anser mig trovärdig.
  • Anonym (Knarkare?)
    Anonym skrev 2008-01-03 11:36:34 följande:
    Anonym (Knarkare?) skrev 2008-01-03 11:35:32 följande:
    Hur vet du exakt vad de innehöll? Det är ju typ amfetamin du har ätit... och det är ju dyrt, så de kanske har blandat det?
    Nej,det var tabletter och det var ren efedrin. De var köpta utomlands av mina vänner och hade en utländsk bipacksedel. De var inte hemmagjorda!
  • Anonym (Knarkare?)
    smoothiz skrev 2008-01-03 11:36:44 följande:
    e det inte så att efedrin e olagligt sen 1.september, iallafall att køpa/sælja? då menar jag EFEDRIN och inte EPHEDRA. det e stor skillnad på dessa då ephedra e en naturlig form av efedrin och efedrin syntetiskt som påminner vældigt om amfetamin.
    Då förmodar jag att det var ephedra jag åt, för det var ren efedrin.
  • Anonym (Knarkare?)
    KerstiM skrev 2008-01-03 11:45:01 följande:
    Svar på #58Att skaffa information inför tingsrätten på ett diskussionsforum är kanske inte den mest seriösa metoden Du får ju precis hur många olika svar som helst och säkert är knappast hälften helt med lagen överensstämmande. OK för att bolla frågan här, men du har väl även kontaktat någon jurist, eller farmaceut eller liknande? Då kan du kanske tillomed få ett skriftligt intyg på vad du behöver veta att ta med till förhandlingarna.Sen så borde det väl gå att googla fram viss information själv? bara du lyckas sålla även där, mellan vad som är professionella uttalanden o bara allmänt tyckande.
    Nej det är klart att det inte är bara seriösa svar jag får, men det har gett mig mer kött på benen i allafall. Jag har en advokat och kommer att fråga honom när jag väl träffar honom. Men jag ringer inte dit för att fråga bara det, eftersom det kostar en hel del... Men det med ett skriftligt intyg kanske jag skulle ha. Det är ju inte skert att de som dömer i tingsrätten vet till hudra procent heller...
  • Anonym (Knarkare?)
    smoothiz skrev 2008-01-03 11:50:45 följande:
    då e det inte ephedra du har tagit før det innehåller endast ungefær 25 mg efedrin..har du køpt efedrin som inte e registrerade lækemedel i sverige så har du gjort nått olagligt.
    Om igen: Jag har inte köpt något. Jag har mottagit alldeles gratis. Tydligen var de inte registrerade som läkemedel i Sverige 2003 när jag åt dem. Skulle det göra att det var olagligt att äta dem då? Man äter ju mycket som inte är läkemedelsklassat. Alla naturläkemedel till exempel...
  • Anonym (Knarkare?)
    Jordgubbsflickan skrev 2008-01-03 12:01:47 följande:
    ville bara tillägga, hann sända iväg innan...Att den KAN HA (ovanligt dock) psykostimilerande effekt som amfetamin med bla skakningar, hjärtklappningar etc. Men det är en BIVERKNING, alltså inte den effekt man egentligen vill uppnå med efedrin , som med amfetamin. Då man tar amfetamin för att få den effekten.Men det är ÄNDÅ INTE NARKOTIKAKLASSAT, och jag är HELT övertygad om att det inte kommer att ha någon betydelse i en vårdnadstvist, och det är det TS undrar över...
    Jag förstår ju att jag absolut inte mister vårdnaden pga. en sådan här sak, men det kan ju påverka min trovärdighet, vad det gäller annat...
  • Anonym (Knarkare?)
    Rosenöga skrev 2008-01-03 12:04:53 följande:
    Ja, TS har ju vare sig köpt eller sålt så hon har inte gjort något olagligt.
    Jag tror som du, eftersom mina kompisar fick behålla sina tabletter i en husrannsakan. De kan ju inte ge tillbaka dem och säga att de inte får lov att äta dem...
  • Anonym (Knarkare?)
    StepByStep skrev 2008-01-03 12:05:58 följande:
    Efedrin är visst som amfetamin, skillnaden är bara att amfetamin är starkare men det ger samma rus praktiskt taget. Och det är olagligt båda sorterna.
    Efedrin är bara olagligt att äta i tävlingssammanhang. Amfetamin är narkotika och är olagligt att äta, injicera, inneha, köpa och sälja.
Svar på tråden Har tagit Efedrin. Är det en drog?