Få ett snitt beviljat efter vaginal förlossning?! Fler?
Provar skriva ett inlägg i denna tråden med, då jag inte fick så mkt svar i "kejsarsnitts-tråden".
Är mamma till lilla Moa som nu är 7 veckor ung.
Funderar så mkt på hur det ska bli nästa graviditet... Känner att jag absolut INTE vill vara med om en vaginal förlossning igen, samtidigt som kejsarsnitt känns så främmande med..
Min förlossning var väldigt utdragen, den tog hela 46 timmar. Det som också bidrog till min "skräck" är att jag tydligen är mkt svårstucken i min rygg. De stack mig 6 (!!!) ggr inför min ryggbedövning. Var bland det värsta jag vart med om. Inte sticken, utan att tvingas SITTA ihopkurad blixtstilla så länge med en grym värksmärta. De höll på nästan en timma med att bara sticka mig. Till slut fick jag en spinal lagd, då EDA inte gick att få till. Smärtan försvann o jag fick chans att återhämta mig.
Innan de påbörjade stickförsöken, skulle jag inte ens få ryggbedövningen, då Moa inte mådde så bra i magen. Men när hon mådde bättre började de sticka mig (höll på o få panik av smärtan o trött var jag). Alltså, vad jag vill säga är att jag skulle aldrig orkat eller klarat min förlossning utan den bedövningen. Är nu rädd att jag nästa gång inte ska kunna få den bedövningen, pga att jag är så svårstucken. Tänkte att det kanske är lättare att bli stucken inför ett snitt, då de har "lugn o ro" o jag kan ligga helt stilla utan världens värkar. Vad tror ni? Är detta ett argument för att få ett snitt beviljat? Funderar snart ihjäl mig på detta.. Sen var det andra saker som bidrar till att jag inte vill föda vaginalt igen.
Kan tillägga att jag fick göra en bloodpatch efter 4 dygn, då jag fick spinalhuvudvärk. O den narkosläkaren bekräftade att det var svårstuckket o trångt mellan mina kotor.
Men hur är detta med snitt? Hur går det till?
Visst kan man tycka att varför funderar jag på detta nu, med en 7veckors bebis. Men jag måste få klart för mig om det finns någon möjlighet att få bli snittad istället för att jag ska behöva återuppleva mitt mardrömsscenario igen. Vill ju att Moa ska få ett syskon nångång framöver.
Tacksam för lite svar o uppmuntran,
/Eva