• Marija79

Få ett snitt beviljat efter vaginal förlossning?! Fler?

Jag vet precis hur du har det!

Min första förlossning var en mardröm (du kan läsa  om den i min blogg) och jag sa att om vi ska ha en till blir det snitt.
    Jag blev gravid igen bara 10 månader efter första bebben, helt oplanerat men, men...
    Jag vägrade föda vaginalt och även MVC tyckte att efter första förlossningen var nog snitt det bästa.

Så här i efterhand så kan jag säga att båda sätten har sina för och nackdelar, hade jag vetat vad ett snitt innebär så hade jag nog mer än gärna plågat mig igenom en förlossning till...

• Marija79

Efter snittet mådde jag riktigt dåligt...
    Man är ju inte som efter en förlossning utan har riktigt ont!
    Jag kunde inte stiga upp och ta hand om Matea som jag gjorde när Andrea föddes, min man fick byta blöja och mata de 2 första dagarna medan jag låg i sängen och hade skit ont.

En förlossning gör ont men oftast är det ju över sedan, ett snitt gör inte ont men smärtan kommer efteråt när bedövningen släpper och den sitter i flera dagar (i mitt fall i alla fall).

EvaS skrev 2008-01-02 23:39:07 följande:
    marija: Jag förstår verkligen att du mådde dåligt över din förlossning, läste din blogg nu. Stackare.. Men på vilket sätt upplevde du det negativt med snittet?
Svar på tråden Få ett snitt beviljat efter vaginal förlossning?! Fler?