Inlägg från: L o t t a 6 9 |Visa alla inlägg
  • L o t t a 6 9

Crosstrainer Extreme Fit CT 619

Hej,
    vi har precis köpt en Extreme Fit av någon variant, står faktiskt inte på den. Jag tror dock att det var den "största och värsta" varianten.

Vi har haft den igång sedan 1 jan -08 och jag är än så länge hyfsat nöjd. Alla funktioner och program är inte testade än men jag tror att ju mer man använder den desto mer kommer man underfund med. Bruksanvisningen som beskriver finesser och funktioner var lite väl knapphändig så mycket får vi lista ut själva här hemma (eller så står det i bruksanvsningen och vi har bara inte hittat det än). Man kan träna sig rejält trött i alla fall, T o m min mkt vältränade sambo är helt nöjd med den biten.

Det jag är lite besviken på så här långt är att det faktiskt knarrar om den. Det kommer från främre golvstödet, antagligen från en av bultarna. Vi får se om det ger sig efter ett tag eller om det är något vi ska klaga på eller helt enkelt leva med. Vi ska flytta CTn till ett annat rum så småningom. Det kanske blir annat då. Knarret skulle kunna bero på att golvplankorna sviktar lite under användning.

Sen måste man vara beredd på att skruva ihop den också. Det var lite att jobba med.

• L o t t a 6 9

Jämförde din CT med vår, och jag tror att vi köpt en som är snäppet större/värre. Den var både dyrare och pulsklocka (bröstbandet) ingick. Vi betalade nästan 4000:-.

Kul att din är tyst. Igår upptäckte jag att om man ökar träningstempot (varvtalet) så tystnar knarret. Eller så blir den helt enkelt mer inkörd allt eftersom.
    I övrigt är den tyst.

Vår dotter är rätt liten än så länge, men jag kan tänka mig att så småningom kommer hon att vara där och pilla. Tyvärr har vi ingen källare att ställa den i så den kommer att få stå framför TVn. Ser inte så snyggt ut när man har gäster, men å andra sidan om motionen prioriteras då blir det så. Vi kan rulla ut den på altanen i värsta fall.
    Lycka till med träningen!

Har du förresten sett att det finns en tråd för Crosstrainer-användare? Ska se om jag kan länka in den här.
    Annars finns den under ALLMÄNA RUBRIKER/Kost och motion.
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m28053229.html

Svar på tråden Crosstrainer Extreme Fit CT 619