• Tonia78

Crosstrainer Extreme Fit CT 619

Nàn som har en sàn crosstrainer? Vad tycker ni om den? är den bra,tyst?

• Svar på tråden Crosstrainer Extreme Fit CT 619
  • Tonia78

HOHOOOOO!! Ingen som har en sån crosstrainer???

• L o t t a 6 9

Hej,
    vi har precis köpt en Extreme Fit av någon variant, står faktiskt inte på den. Jag tror dock att det var den "största och värsta" varianten.

Vi har haft den igång sedan 1 jan -08 och jag är än så länge hyfsat nöjd. Alla funktioner och program är inte testade än men jag tror att ju mer man använder den desto mer kommer man underfund med. Bruksanvisningen som beskriver finesser och funktioner var lite väl knapphändig så mycket får vi lista ut själva här hemma (eller så står det i bruksanvsningen och vi har bara inte hittat det än). Man kan träna sig rejält trött i alla fall, T o m min mkt vältränade sambo är helt nöjd med den biten.

Det jag är lite besviken på så här långt är att det faktiskt knarrar om den. Det kommer från främre golvstödet, antagligen från en av bultarna. Vi får se om det ger sig efter ett tag eller om det är något vi ska klaga på eller helt enkelt leva med. Vi ska flytta CTn till ett annat rum så småningom. Det kanske blir annat då. Knarret skulle kunna bero på att golvplankorna sviktar lite under användning.

Sen måste man vara beredd på att skruva ihop den också. Det var lite att jobba med.

• Tonia78

Nu har jag köpt en sån crosstrainer iallafall.Har inte riktigt testat den än mer än nån minut.Men än så länge är jag super nöjd.ÅÅÅ va tyst den är oxå.Jag har den nere i källaren annars hade det nog inte dröjt länge innan ungarna tatt sönder den .
    Det är betonggolv där nere så den står väldigt stabilt.

Det är en sån här jag köpt

www.teamsportia.se/produkter/traning/stryketraning/extreme-fit-ct-619/

• L o t t a 6 9

Jämförde din CT med vår, och jag tror att vi köpt en som är snäppet större/värre. Den var både dyrare och pulsklocka (bröstbandet) ingick. Vi betalade nästan 4000:-.

Kul att din är tyst. Igår upptäckte jag att om man ökar träningstempot (varvtalet) så tystnar knarret. Eller så blir den helt enkelt mer inkörd allt eftersom.
    I övrigt är den tyst.

Vår dotter är rätt liten än så länge, men jag kan tänka mig att så småningom kommer hon att vara där och pilla. Tyvärr har vi ingen källare att ställa den i så den kommer att få stå framför TVn. Ser inte så snyggt ut när man har gäster, men å andra sidan om motionen prioriteras då blir det så. Vi kan rulla ut den på altanen i värsta fall.
    Lycka till med träningen!

Har du förresten sett att det finns en tråd för Crosstrainer-användare? Ska se om jag kan länka in den här.
    Annars finns den under ALLMÄNA RUBRIKER/Kost och motion.
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m28053229.html

• zezziz

Nu var det ett tag sedan denna tråden startades men jag skriver ändå.

Jag har precis köpt en extreme fit ct 619!
    Sitter här svettig efter ett pass på den.
    Jag är helnöjd med den hittills.
    Var rätt enkel att montera ihop och bra med så många (12 st) träningsprogram man kan ställa in.

Hur har det gått TS? Har du köpt någon?

Längtan efter dig är enorm....
  • Anders M

Vi har också en CT 619 som vi är helnöjda med! Känns robust. Kör ca 40 minuter/dag (ja, nu i början iallafall :) )med bärbar dator framför med...just nu serien "My name is Earl". Tiden bara rinner iväg tillsammans med svetten och träningen känns rolig! Köpte den på Teamsportia och de monterade ihop den, det ingick i priset 2995:-! Fick dock inte med något bröstband utan jag har försökt med ett annat som vi fick genom ICA men det fungerar inte :( krävs det något speciellt band?

• mamma 03 05

Vi köpte en sån igår. Men jag har bara hunnit testa den lite snabbt än. Men jag tycker iaf att den är väldigt tyst, MYCKET bättre än orbitreken som vi hade tidigare.

• zezziz
    Anders M skrev 2008-01-27 19:04:29 följande:
    Vi har också en CT 619 som vi är helnöjda med! Känns robust. Kör ca 40 minuter/dag (ja, nu i början iallafall :) )med bärbar dator framför med...just nu serien "My name is Earl". Tiden bara rinner iväg tillsammans med svetten och träningen känns rolig! Köpte den på Teamsportia och de monterade ihop den, det ingick i priset 2995:-! Fick dock inte med något bröstband utan jag har försökt med ett annat som vi fick genom ICA men det fungerar inte :( krävs det något speciellt band?
    Det krävs säkert ett speciellt bröstband bara för extreme fit.
    Allt för att tjäna extra pengar
  • Grynet 05

Lyckliga jag som oxå har köpt en Crosstrainer. Har precis monterat den och ska nu fixa till det här med inställningarna och programmen. Tycker personligen att det var rätt fattiga instruktioner. Jag ser ju givetvis hur de olika programmen är uppbyggda men jag saknar mer info. Kanske är man lite extra trögtänkt nu när man ska börja sitt nya liv (för 94:e gången

• zezziz
    Grynet 05 skrev 2008-01-28 21:01:21 följande:
    Lyckliga jag som oxå har köpt en Crosstrainer. Har precis monterat den och ska nu fixa till det här med inställningarna och programmen. Tycker personligen att det var rätt fattiga instruktioner. Jag ser ju givetvis hur de olika programmen är uppbyggda men jag saknar mer info. Kanske är man lite extra trögtänkt nu när man ska börja sitt nya liv (för 94:e gången
    fråga på här i tråden så ska vi försöka svara på dina frågor.
    Kan inte jag svara så kan säkert någon annan det...
  • wilde05

Jag skulle gärna vilja veta lite mer om de olika programmen. Finns det någon förteckning över dem? Fettförbränning, nybörjarprogram, elitprogram osv. Förstår inte heller vad jag ska knappa in på distans och calori. //konfundersam

• lompe

Hejsan.. Nu är det här en "gamnal" diskussion ser jag men fått erbjudande att byta nå grejer mot en ct 619 .. är det någon som vet steglängden på den?

• Anonym (Anna)

jag har svarat på en annons om en Crossfit extreme ct 619 som jag funderar på att köpa. MEN behöver veta vad det är för batteri till displayen. Gissar att det behöver bytas.
    Någon som vet?

Svar på tråden Crosstrainer Extreme Fit CT 619