• 8Viola2

2008

Wilma00 skrev 2008-01-10 13:14:06 följande:
    tack för omtanken att du tänker på det!!! eloge till dig, tänk om alla kunde tänka så om klementiner... buhuuu... Huvudvärk bara i dag... Ska ta två panodil nu tänkte jag. Slut snart på mensen tack o lov. Jag hade tänkt söka till Byggnadsutformning med Arkitektur. Vill plugga heltid nu.. Känner att jag är stark nog. Har 50% sjukersättning annars. Jag vill förbättra min ekonomi. Maken har hel sjukersättning. usch vad jag har svårt att svälja tabletter. Tur man inte behöver svälja migränmedicin, tar i nässpreyform. men den smakar pyton. kram!Pyro pyret skrev 2008-01-10 13:06:27 följande:
    Vilken tur att jag inte ens äter klementiner
    Vet inte om jag har migrän men ibland så har jag liknande det och det är hemskt.
    Vart ska du läsa utbildningen byggnadsutformning med Arkitektur??
    Jag hade funderingar på den med ett tag. Har ju en del poäng i byggteknink.
    Nu är jag inte direkt sugen på att plugga men det kanske blir aktuellt i framtiden.
  • 8Viola2
    Nork skrev 2008-01-10 18:18:52 följande:
    är det någon av er som arbetat 75%? jag får jobbet som jag var på intervju på häromdagen. men det är en tjänst på 75% bara, i butik, inredning. jag kan inte bestämma hur jag ska göra.... nu har jag hetid och en ganska bra lön. men det är så struligt på mitt jobb så jag vet inte om jag orkar vara kvar. det är bara problem och bråk och tar så mycket energi av en. nu har man ju sitt 7-16 jobb med fast lön och fasta tider. Är man då dum som byter till oregelbundna tider och en sämre lön? AAAHHHHH jag får panik. vill att någon bara går in och bestämmer över vad jag ska göra!! tänk om jag väljer fel!
    Jag hade nog inte bytt men jag förstår dig om du känner att du inte orkar vara kvar på det jobbet du har nu om det strular.

Ett heltidsjobb med bra lön är ngt man söker efter men är ganska svårt att hitta.

Fundera på hur det skulle fungera ekonomiskt, om det är ngt du skulle kunna jobba med ett bra tag framöver.

Det finns ju en risk att det blir lika struligt där.

Man kan aldrig veta och du får helt enkelt välja utifrån vad som känns bäst för dig. Känner du att du inte orkar mer så kanske det är bättre att byta jobb trots mindre timmar och sämre lön.
  • 8Viola2
    oxle bo skrev 2008-01-11 15:26:31 följande:
    hej alla tjejer..ibland blir jag så trött på kotokort...vi var o stor handla förut,o när vi skulle betala så stod det, kort medges ej.o själv klart så hade inte min sambo med sig sitt.det funka inte o hämta pegar uta för heller,vi var tvungna o åka in till stan o där funka det utan problem..det var ju en aning pinsamt o komma tillbaka o betala.(dom tror säkert att jag inte hade några pengar)nu sitter jag med hårfärg i huvudet hoppas att det blir brakram på er!
    Du ska inte tycka det är pinsamt eftersom vissa kortläsare är känsligare än andra.

Har själv jobbat i kassa och det händer rätt ofta ska du veta.

Oftast beror det inte på att de har pengar utan att remsan inte fungerar som den ska.

Färgar håret, jaha..vilken färg då?

Jag har bara gjort slingor en gång och inget mer. Lite feg i det läget
  • 8Viola2
    oxle bo skrev 2008-01-13 15:20:52 följande:
    färgade från råttfärget/brunt till lite brunare bara har klipt håret också, kort skulle jag inte ha gjort, vist det är fint men jag MÅSTE tvätta håret varja morgon för det står åt alla håll :-8i morgon börjar jag jobba känns lite pirigt o jobbigt..men men,jag måste ju.. kram
    Råttfärgat är varje blond tjejs mardröm :-P
    Nej då skojar lite med dig!

Du ska se att det kommer gå aldeles utmärkt imorgon och det kommer vara skönt när du fått lättat ditt hjärta.
  • 8Viola2
    Wilma00 skrev 2008-01-13 17:10:40 följande:
    nja huslig vet jag inte.. Försöker iaf.. hihi.. Nu vill jag iaf ha vita flytningar!! På torsdag ska jag kolla äggblåsor.. hoppas dom växer ordentligt. Segt idag.. Fast solen har skinit behövligt. Gick upp sent... Behövligt det med... Jag vill ha ett jobb nu.. suck. kram.
    Du är inte ensam om att vilja ha ett jobb vill jag lova.
    Är så trött på att vara arbetslös och den ovissheten som tillhör
    Vad är du intresserad av att jobba med då?
  • 8Viola2
    Wilma00 skrev 2008-01-13 18:16:01 följande:
    Skrivit till min siuskonsulent (som hjälper och stöttar mig i arbete) att jag vill pyssla med nått typ el. Elskåp eller dyl. Så föreslog jag ett företag som studievägledaren tyckte jag skulle pröva på. Hoppas svar på måndag. Jag vill jobba med händerna. INTE städa skrev jag.!! Jag vill skola om mig.. kram.Du då vad vill du jobba med?
    Jag vill gärna jobba med försälning av byggvaror eller köksförsäljning
    Har provat på båda och det passar mig utmärkt!!
  • 8Viola2

Niki: Jovisst blev det mys! Är på BIM-2-6 idag! ÄL+10!

Magen börjar att spöka nu så det närmar sig nog mens tyvärr

Man har alltid en massa förändringar som man vill tolka tecken men det är det oftast inte.

• 8Viola2

Pyro pyret skrev 2008-01-14 15:25:27 följande:

Nikithea: Grattis till utredningen. Det kommer säkert att kännas bättre efter första träffen med er läkare. Lycka till. 82Viola: Hoppas att du slipper mensen denna månad.
    Jo jag kan ju alltid hoppas.
  • 8Viola2

Pyro pyret skrev 2008-01-14 15:53:54 följande:

82Viola: men vad är vi utan hoppet? så hoppas på.
    Ja jag hoppas tills mensen dyker upp
  • 8Viola2
    Nork skrev 2008-01-16 20:17:26 följande:
    idag sa jag upp mig och det chefen (som i vanliga fall sitter 50 mil bort)sa var: NEEEEEJ, du får inte. elelr det klart att du får men vi vill verkligen inte att du göra det. är det inget vi kan göra så att du stannar, du får ställa precis vilka krav du vill, bara du blir kvar!!hmmmm hur gör man nu???? jag själv är så trött att jag orkar inte ta några beslut längre. jag vet varken ut eller in. på ett vis vill jag bort för jag vet inte om jag kan få tillbaka all energi och positiva tänkande som man behöver på sitt jobb. men samtidigt så är det ju en heltid med bra lön som jag lämnar. och lönen kan jag nog höja en aning till i morgon om jag väljer att stanna kvar. det verkar oxå som att säger jag att vi vill ha en platschef så kan vi nog få det i det läget som dom sitter nu. SKÖNT att kunna få ha lite makt för en gång skull. Man saknar inte kon förrän båset är tomt som dom säger....Min "nya" chef ändrade sig igår och bad att jag skulle börja den 18 istället för 1 mars. Jag ska sätta mig och göra en lista nu på mina krav tror jag. oxle bo skrev 2008-01-15 21:38:24 följande:
    Vilken vinnar-sits du hamnade i!
    Jag kan ta ditt gamla jobb om du inte vill vara kvar
    Har butiksvana
    Skojar lite med dig. Du ska självklart ta det som du mår bra av eftersom det inte verkar som att pengarna är problemet.
    Även om du skulle få en högre lön genom att du stannar så ger inte det en garanti på att du kommer må bättre på jobbet eller att det kommer fungera bättre arbetsmässigt.
Svar på tråden 2008