Tack!
Jo ett stort frågetecken innan jag beslutade att ta jobbet var just hur det blir om man blir gravid, vilket jag hoppas på att jag blir snart. Men hon tog upp det på intervjuen och sa att man lämnar dom senaste lönerna till försökringskassan. Vi pratade inte om att skaffa barn och hon frågade inte om det var dax snart. Men jag kan inte tro att det var för något annat hon menade...
Sen tror jag själv att detta kan vara en anledning till att det inte tar sig, för mår man inte bra så måste det ju på något vis låsa sig i kroppen. Men jag har nog inte varit så glad på en måndag på länge. Det känns så skönt att jag har tagit mitt beslut. Så nu är det bara att blicka framåt.
Vad dom håller på att krångla med dig!!!!! Ibland blir man bara SÅ trött på sjukvården och alla dess enheter saker och ting måste gå igenom. Hoppas att det löser sig snart i alla fall.
Pyro pyret skrev 2008-01 -14 10:43:23 följande:
Nork:Grattis till nya jobbet, låter som du gjort ett bra val åt dig själv. Det förra jobbet lätt i alla fall för mig verkligen ohållbart. Vi arbetare är viktiga, men en chef är också väldigt viktig för organisationen av verksamheten, för att lösa de problem som uppstår på ett neutralt och konstruktivt sätt osv. Gör chefen ett bra jobb kommer arbetarna att kunna fokusera på sitt arbete vilket oftast är det man är intresserad av, och det som man är riktigt bra på. Tycker det låter konstigt att företaget vill övervältra detta chefsansvar på er.Jag är inte bra på mammapenning frågor, men är det inte så att man får räkna de senaste 180 dagarna som man jobbat oavsett var? I så fall skulle det inte göra nått för din ekonomi att byta jobb nu. Om den nya chefen är bra så förstår hon säkert ditt val av att byta jobb om du berättar dels hur ditt förra jobb såg ut, samt att det inte varit en självklarhet att du skulle bli gravid just nu. Samtidigt skall man inte glömma bort att det är många som jobbar långt in i sin graviditet, därför är det ju inte så att hon bli av med sin nya anställde. Graviditet är inte ett hinder för att söka jobb även om jag vet att det inte är så alla chefer ser på det. Men när jag har fött (när det nu blir) tänker jag skriva i min meritlista att jag är mamma, dags att höja statusen av att vara förälder. Ekonomiskt låter det också bra, även om ekonomin inte är det viktigaste i världen så finns det ändå alltid en undre gräns för vad man måste få in för att finansiera sin vardag. Själv vill jag ha ett välbetalt jobb endast för att jag skall kunna gå ner i timmar och satsa min tid och energi på min framtida familj.Hoppas Nork att du får en trevlig första dag på nya jobbet!!!!