• Nikithea

2008

Hej tjejer! Har inte varit här på ett tag så det var en del läsning för att hinna ikapp... Jag har jobbat som en tok på slutet, med 4 olika jobb kan det bli en del. Har ju skidanläggning här och nu har de första sportloven kommit igång så då har jag fått rycka in där lite också.
    Wilma, Va kul att du blev gravid (även om du inte fick behålla det), då vet du ju att ni funkar som ni ska.

Själv ska vi få svar på våra prover den 25:e, så jag väntar och är SÅ nervös för vad de säger. Hoppas att om det är något fel så är det på mig, för jag tror inte min sambo skulle orka hantera att det var nåt fel på honom just nu. Han jobbar ca 70 timmar i veckan och är helt slut. Han är chef på skidannläggningen och måsste vara där 7 dagar i veckan, så det är ett under att han lyckats få till det så han kan följa men den 25:e till läkaren...

Tänkte på det du, nyköping, skrev om att det blir jobbigt med barnpratet. Framförallt tycker jag att det är jobbigt med de som inte vet att man försöker för fullt. Det är inte så många som vet om vår utredning. Igår var jag och handlade och känner hon som stod i kassan, Hon frågade om det inte var dags för oss att skaffa barn och jag blev helt ställd för jag var inte beredd att hon skulle säga så, så jag blev jätte generad. Så nu är hon övertygad om att jag är gravid... Jaja. Synd att hon inte får ha rätt då

Hoppas ni mår bra allihop. kram.

• Nikithea

Tycker också det var ett bra förslag att lämna sakerna hos dem så de kan användas vid besök. Jag kommer från en väldigt stor familj och eftersom det redan finns 14 barnbarn så har det försvunnit en hel del saker från mor och far. Men vi fick redan när var och en flyttat hemifrån ta med oss våra leksaker som var viktiga att spara. Resten har de kvar i ett lekrum. Jag tror barnen tycker det är kul att ha speciella saker som bara finns hos mormor och morfar.

Viola, har du fått jobb? Va kul.

• Nikithea

Hej!!!!
    Nu är jag så glad så!
    Var hos läkaren idag. Både mina och Sambons värden var helt normala och vi såg en äggblåsa på 16mm. Ska tillbaka om 14 dagar och lämna prov för att se om jag haft ägglossning. Sen ska jag få göra ett kontrastultraljud, men det var lite väntetid på det.
    Men jag är så glad att värdena var bra! Det känns så mycket lättare nu. För det betyder att om det slutar med IVF så kan vi iaf använda oss av våra "produkter".

Jag drömde också om tvillingar förut för länge sedan. Jag skulle amma dem men jag var full och satt och rökte, och de var så hungriga och jag hade sån ångest! konstiga drömmar man kan ha ibland. Inatt drömde jag att jag fick börja jobba på ICA Maxi om jag hittade 5 kuponger först, typ som fångarna på fortet....

• Nikithea

Kontrastultraljud innebär att de sprutar in kontrastvätska och sen gör ett ultraljud. Då ser man om det är fria vägar från äggstockarna till livmodern så att äggen kan passera. Det kan ju vara stopp och då spela det ju ingen roll om man producerar ägg, om de inte kommer ut...

• Nikithea

Jag är född på luciadagen. Det har jag tyckt varit jätte bra hela mitt liv. Med undantag för det år jag skulle fylla 18 då, och alla mina kompisar är födda i flera månader tidigare... Jag har funderat på att låta bli att försöka nu fram till maj, men det har absolut inget med att inte få decemberbarn att göra, utan att jag ska jobba som konsult från slutet av mars fram till 31 januari, ett vik för en som går på mammaledighet. Så då tänker jag att det skulle vara smidigt att det inte hände nåt för tidigt. Men å andra sidan så har det ju inte hänt nåt på två år så varför skulle det hända nåt innan maj?

• Nikithea

Grattis till + !!!

Jag tycker varje månad att brösten spänner och känns större och att jag nog mår lite illa. Har börjat fatta att jag inte ska ta de som klara tecken för + längre..
    Tur att jag lagt verkstaden på stand by läge en liten stund, för jag har varit jättesjuk sen torsdags till igår,(fortfarande ont i halsen, men ingen feber)och beräknad ÄL i lördags, och det fanns inte en chans till något sexande i helgen. Det sista jag ville...

Wilma, va struligt allt är ibland, hoppas allt löser sig.

• Nikithea

Hej ni pigga och glada nattugglor!
    Jag har just kommit hem från jobbet. Min sambo hade fest här ikväll, men nu har de gått till krogen. Jag orkar inte gå ut. Inte riktigt på samma nivå när de festat sen 19.00 och jag har jobbat... Det var bara lite flaskor och glas att plocka bort, och han hade städat innan så det var helt ok att komma hem.
    Jag har vldigt ytliga blodkärl på brösten så de ser ådriga ut. Men det syns inte så mycket när man är brun, så jag smörjer in mig med Dove Summerglow så ser det bättre ut....

Det är så kul att det har kommit + i tråden! Själv känner jag mig förvirrad för det har bara handlat om att försöka pricka ÄL så länge och nu när jag ska pausa vet jag inte vad jag ska lägga ner all min energi på

Nej, ut med vovvarna en sväng och sen bädda åt an full kock på soffan... Det är så kul med sambons vänner ibland...

• Nikithea

Hej tjejer!
    Viola, va synd. Men jag håller med Wilma att det kan vara skönt att kolla så det inte är nåt fel. För om det är det så kan det ju ta ganska lång tid inan det blir nåt gjort med alla väntetider på olika koller. Men det bestämmer ni så klart. Jag fick mens idag, och det var ju vad jag ville. Det var så skönt att för en gångs skull inte bli super deppig av att den kom. Ett skönt avbrott från de förhoppningar som blir till besvikelse var eviga månad... En månad till, sen kör vi på igen.
    Fast igår fick jag en sån ortolig "barnlängtanattack". Hade min systers tre yngsta, var till Leklandet och det var jätte kul. Önskade att få se den glädjen de hade i mitt eget barns ögon...
    kram på er.

• Nikithea

hej!
    Nyköping; nej, jag äter inte, och det verkar jag inte behöva eftersom testerna visade normala värden och de såg att jag producerade ägg. Men jag väntar just nu på svar från blodprov som togs för att kolla så att ägget släppt.

• Nikithea

bluebride, fyller du år? grattis!
    Sötfrö, välkommen! Lägg in info på vår lista, länk ovan.
    Pyropyret, Va kul att din slemhinna har blivit bättre, då händer det ju nåt positivt i väntan på kliniken ska kalla dig!

• Nikithea

Wilma; ja, va kul med jobb. Så du får nåt att göra som känns meningsfullt.
    Sötfrö; BIM: beräknad icke mens, ÄL: ägglossning.
    Pyropyret: jätte söt bild. ser ut som våran ena katt, som jag har jätte dåligt samvete för. Släppte ut hundarna på baksidan nyss, då satt han (katten) och jamade. Han hade varit ute hela natten, han smet ut igår kväll, men han är en innekatt så han var har aldrig varit ute mer än kanske 5 minuter förr. Nu hade han varit ute i 10 timmar, stackarn....
    Nork och Nyköping: hur går det för er? Hur mår ni?

• Nikithea

Pyropyret: ja, just det, jag har en liten paus just nu. Ska börja nytt jobb (ett vikariat) på tisdag och vill vänta lite. Även om jag inte tror det skulle hända nåt även om vi körde på som vanligt (har ju inte hänt nåt än på 2 år...), så är det ganska skönt psykiskt att inte gå och fundera. Jag väntar dessutom på provreultat och kallelse till kontrastUL. Men uppehållet är bara en månad till, för jag ska bara jobba till januari 09.

• Nikithea

Jag skulle också behöva klippa mig...
    Våra katter är osams nu. Den andre, som inte vart utstängd är typ avundsjuk så han går och fräser hela dagarna. Han vill också ut. Det är ju Mars nu, marskatter... Fast de är ju kastrerade bägge två så det skulle inte va till nån nytta ändå .
    Jag drömde inatt att jag fick svar från läkarna. Jag producerade inga röda blodkroppar så det var därför jag inte blev gravid. Ja, om jag inte hade några röda blodkroppar så skulle jag nog inte kunna bli gravid, och inte heller leva... Det är konstigt med drömmar!
    Idag ska vi till mina föräldrar på påskmat. Vi har varit lite pyssliga och dekorerat egna påskägg som de ska få. Det var jättekul, men kladdigt med lim och fjädrar överallt.
    Imorgon ska jag jobba, sen på kvällen ska jag träffa två kompisar som kommer hem och hälsar på. Den ene bor i Göteborg och den andre i Dubai, så det ska bli kul att ses, det blir ju inte så ofta...
    Glad påsk allesammans! kram.

• Nikithea

Hej. Min påsk var jätte trevlig med middag med familjen och ut med kompisarna som var hemma. Jag har också fått svar som visade att jag klart hade haft ägglossning, samt inga förändringar enl cellprovet. Så nu väntar remiss till UL.

MEN, annandagen var den värsta dagen i mitt liv so far.
    Min lilla hund Thea (hon jag har som bild) blev attackerad av en bullmastiff (stor hund) som högg henne i halsen. Vi fick åka till djursjukhuset där de sövde henne och satt in slangar runt halsen som drenerar såren. Helt ofattbart nog så fick hon inga andra skador än de tänderna orsakade, trots att hunden högg henne över halsen och kastade runt henne som en trasa. Vi var dock helt nedblodade både Thea och jag. Nu ligger hon mest och sover, hon får ju massa smärtstillande och antibiotika. Men hon har varit upp och ätit lite samt varit ut på vår inhägnade baksida och kissat. Vår andra hund ligger och tittar på henne och fattar inte riktigt varför hon bara ligger där...
    Ägarna till bullmastiffen kom hit och kollade hur det gått och de skulle ringa vetrinären för de kunde ju inte ha denne hund kvar, när den helt oprovocerat gör nåt sådant. Den var t o m fastbunden med läderkoppel som den lyckades slita sönder för att gå till attack. De har även lovat att betala självrisken så jag inte behöver betala nåt själv. Så det känndes skönt att de gör det självmant, att jag inte behöver kräva dem.
    Thea mår förhållandesvis bra och hon LEVER! men usch vad jobbigt det var.
    kram.

• Nikithea

Hej allihop och välkommen jeskan!

Idag var vi till vetrinären och tog bort dereneringsslangarna från Theas hals. Hon var jätteduktig och de sa att det såg bra ut. Fantastiskt hur bra hon återhäntat sig. Hon är redan nästan helt som vanligt, förutom tt hon ser rätt lustig ut med sina blåa och röda bandage runt halsen...
    Ska till de andra hundägarna idag och lämna räkningen. Slutade på 2400 kr efter det som försäkringen täckte. Tur jag inte behöver betala det.

På babyfronten inget nytt. Tror jag har ÄL i helgen, men vi tar det ju fortfarande lugnt. Började ju mitt nya jobb som konsult i tisdags, jätte kul och trevliga människor. Men det är ganska mycket att lära sig och att ha koll på. Ganska många som ska ha barn där, men det är ju mest pappor, så man tänker inte så mycket på det.

Men jag tycker det är dags för goda nyheter igen snart, så nu får ni ta och fixa ett + tjejer!

Ha en trevlig helg. Kram.

• Nikithea

Hej!
    Jag har en vän som inte vill bli gravid just nu, hon har alltid kännt av sina ägglossningar och det har ju varit bra för att undvika graviditet, men hon blev gravid ändå, fast de inte hade sex i samband med detta. Så det kan ju vara bra att kolla lite mer exakt vad, vilket skede av ÄL du känner. Det kan ju vara så att det inte är just av själva lossandet du känner det.

Jag har fått kallelse till UL, det gick fortare än jag trodde. Jag ska höra av mig vid start av nästa mens såvi kan boka en tid. Den ska utföras direkt efter avslutad mens nämligen. Varför vet jag inte, kanske för att inte påverka eventuella äggblåsor med kontrastvätskan.

I övrigt är allt bra, kul på nya jobbet, Thea mår bättre och min sambo får äntligen vara lite ledig
    Ps. Jag såg att de inte tagit bort hunden som bet Thea än, så det blir nog en polisanmälan på den ändå...

Wilma; Lycka till imorgon!

Svar på tråden 2008