• Mrs  You

2008

Råkade av en slump hitta denna tråden och känner igen en del av er här inne så jag tänkte kanske det var ok om man hoppade på här..

Lite om mig/oss...

Jag heter Anneli fyller 26 år snart är gift sedan 2006 Maj och har sedan dess försökt bli gravid...

Hyffsat regelbunden mens med en del undantag förra våren då en mellanblödning ställde till det ett par månader framöver. Sedan September 07 är min menscykel åter 26-30 dagar....

Utredningen startade Sep 07 och är i slutskedet just nu...

Jag har tagit Progesteron,Fsh och gjort en HSS spolning och samtliga prover/spolningen var bra...

Min mans sperma prov visade en nedsatt koncentration (20 milj/ml) så just nu väntar vi på hans andra prov svar för att se om det var tillfälligt!

Just nu är jag mer nervös än någonsin...

Enligt vår läkare verkar vi få remiss till Sahlgrenska för IVF eller ICSI nu snart... beroende på prov svaret då förståss...

Hoppas vi kan följas åt?? Fler i samma situation?

Mvh Anneli

• Mrs  You

Ja ni 2008 verkar bli ett lovande år...

Jag hoppas snart vårt sperma prov svar kommer,orkar inte sitta på nålar längre.....ska prova att ringa labbet så får vi se om de kan säga något över telefonen kanske...

Iaf hur lång tid det tar min man lämnade det på SU:s labb 2/1 så det är 2 veckor sedan nu....

Sist tog det 3 veckor innan ett kuvert från vår läkare på Frölunda skickade hem ett brev med provsvaret i...

Skulle vara så skönt om man fick en tid då man ska till IVF så kanske man kan ta och släppa detta ett tag....

• Mrs  You

Japp jag ska ring imån på för middagen och hoppas jag kan få lite svar iaf

känns så jobbigt att behöva ringa och tjata bara...

• Mrs  You

Utslag på äl tester idag plus att vi fått tid för slut summerings samtal den 28/1 så nu är vi göööör nervösa och nyfikna!!!!

• Mrs  You
    Wilma00 skrev 2008-01-17 19:26:14 följande:
    kanske ska jag köpa ältester... hmm bara för att kolla.. nä det orkar jag nog inte.. hmmm...
    Köp CB om du ska kolla
  • Mrs  You

NORK: Jag tror inte man ska använda sådana tester när man äter hormoner för de kan ge felaktiga utslag...
    Men jag ska inte säga helt säkert...kolla med din gyn....
    Jag har vanligt CB digitalt ägglossning test...
    Tycker dosan är hutlöst dyr...

• Mrs  You

Wilma ja vi hoppas det är ett tidigt graviditets tecken

Det tar tid att skapa mirakel.....
  • Mrs  You

Nu har jag tagit mig i kragen och beställt Efamol (Nattljusolja),multivitaminer med folsyra i samt även multivitamin med zink till min man så nu ska vi skärpa till oss... vi ska ju trots allt ha bebis snart dessutom läste jag en artikel nu att det är bevisat att så lite som 2 koppar kaffe om dagen kaf försvåra eller ge MF nu byter vi till Gevalias koffein fria kaffe här hemma

Det tar tid att skapa mirakel.....
Svar på tråden 2008