Ni som ätit trombyl mot mf
Hur länge åt ni trombyl? Hela graviditeten eller till en viss v, och varför ? Hur stor dos åt ni?
Undrar det då jag ska äta trombyl vid nästa graviditet.
Hur länge åt ni trombyl? Hela graviditeten eller till en viss v, och varför ? Hur stor dos åt ni?
Undrar det då jag ska äta trombyl vid nästa graviditet.
Min läkare har också sagt att man inte ska ta trombyl förrän ägget har fäst. Detta för att medicinen annars kan göra det svårare för ägget att fästa. Så fort du plussat (ca v.6)ska det dock inte vara några problem!
Men man plussar val innan vecka 6, eller menar du efter VU kanske?
Jag hade hört att trombyl skulle göra det LÄTTARE för ägget att fästa? Men det är väl så pass nytt att det kommer väl nya rön hela tiden? För mig fäste det "trots" trombylen. Och det var min läkare som skrev ut det till mig, började äta ET-dagen. (Umeå)
Vad har ni andra hört ang detta? Nån som vet om det finns någon vetenskaplig artikel ang. trombyl och hurvida ägget har lättare eller svårare att fästa? (Eller bara en artikel).
Nån som går i Falun? Har för mig att alla där får trombyl utskrivet, men när börjar ni som går där ta trombylen, efter ni plussat eller efter ET?
Centurion, när skulle du få börja med trombylen?
challis: Direkt vi börjar försöka, dvs från den dag vi bestämmer oss. Då har jag ju visseligen problem med högt TNF-alfa.
Jag har ocksa hort sa mycket olika om detta, sa svart att veta, tank om man tar det o inte beh det o far missfall for den sakens skull??.....
Skulle vara kul om någon som läst någon artikel kunde länka den, den enda jag läst är den här som jag länkat till förr, men den är ju från nov -07, det kanske finns någon nyare?
http://www.sr.se/cgi-bin/ekot/artikel.asp?artikel=1711150
Jag har ätit trombyl från ET-dagen och äter än. Och allt ser bra ut så här länge, jag TROR ju att mycket beror på tromylen att det gick så bra nu, men man kan ju aldrig veta, kanske allt bara handlade om ren tur ändå?
Centurion, du går väl i Umeå? Jag har fått för mig att de ger alla trombyl numera, vet du (eller nån annan) om det stämmer? Tycker också att resultaten i Umeå har blivit bättre de senaste månaderna, så jag tänkte bara om det skulle kunna bero på det?
tycker det är svårt, för man måste nästan kunna mer än läkaren när man ställer frågor till domm..
Fick MF i v8 för ett år sen och har precis avslutat ett MA i v 13 nu och jag tog upp det här med trombyl med min fertilitetsläkare men enligt han fanns det inga vetenskapliga studier som stärkte detta så där satt man som ett fån då jag inte hade några motargument att komma med.
Har läst på lite nu då vi ska träffa honom nästa fredag för som jag har förståt så använder sig flera kliniker av detta bla falun och dom har ju bra statistik. Själv går jag i örebro, någon som blivit rekomenderad trombyl där och i vilket syfte? Hemskt tacksam för information så jag har lite mer på fötterna till nästa gång.
Om det nu inte är skadligt att ta det i förebyggande syfte så vill jag allafall pröva då jag fyller 39 i år och det känns som tiden rinner iväg.. Har 5 misslyckade försök bakom mig..
Jag tycker jättebra om min läkare och känner förtroende för honom men känner att jag hängt upp mig på detta och hoppas väl att det ska vara en lösning för oss, återstår att få läkaren att lysna eller att ta till sig det läkaren anser..
kram på er allihop!
Lakaren sa samma till mig nar jag fragade honom, att det inte finns nagot vetenskapligt bevis pa att det ska "hjalpa" mot missfall.
Puhhh, vad att gora, men min fraga e, kan man bara ta en liten dos sjalv, utan lakarens vetskap, o da utan att det ska vara skadligt, som babyasperin har i USA tex??
Men e det skadligt att ta det om man nu ska beh akutopereras eller sa eftersom man kan forbloda, jag vet inte, vad tror ni??