Ni som ätit trombyl mot mf
Hur länge åt ni trombyl? Hela graviditeten eller till en viss v, och varför ? Hur stor dos åt ni?
Undrar det då jag ska äta trombyl vid nästa graviditet.
Hur länge åt ni trombyl? Hela graviditeten eller till en viss v, och varför ? Hur stor dos åt ni?
Undrar det då jag ska äta trombyl vid nästa graviditet.
i mitt fall så vet man inte varför moderkakan lossnade , men oftast ( tror jag) är det att det blidas proppar och så i moderkakan..
Efter det att man konstaterat att min pojke inte levde så förljde man mina värden 1/H då man blöder rejält man kolla blodet, levern och koagulationen..
man eller jag hade skitont så jag fick starka mediciner och blev igångsatt men innan vi komm så långt ( hände inget) så blev mina värden dåliga snabbt njurarna la av mitt blodvärde sjönk och koaguationen la av.. fick HELLP ..
Då 12timmar senare beslutades det om ett akutsnitt och jag rullades upp på OP...2,5 liter blod förlorade jag...
ja oj det här blev långt men ja lite av vår historia.....
Jag har efter upprepade mf gjort en utredning som visar högt TNF-Alfa värde.
Dvs kroppens immunsystem gör blodproppar för att stöta bort fostret.
Förra grav tog jag 1/dag men fick mf iaf. Om det beror på T eller missbildning av fostret vet man ju inte men hjärtat slog i v7
Nu ska jag ta 2/dag tom v12. Hoppas att det räcker!
är nu i v9 och det känns otäckt...
Herregud vad ni har fatt ga igenom!! Stackars er, inte klokt, det later ju riktigt farligt!
Usch, man blir radd nar sant har hander!
Ni som bor utomlands, vad heter trombyl på engelska eller vad heter den verksamma substansen?
Trombyl är asetylsalisylsyra och i Sverige finns den i 75mg och 160 mg. Albyl och magnecyl innehåller samma ämne men har mycket högre dos/tablett.
acetylsalisylsyra stavas det...tror jag...
Jaha, så det är egentligen samma sak som "baby aspirin" då?
Ja jo visst det är jobbigt men du bli inte rädd detta är ovanligt iaf dfet jag gått genom....
Sander kramar krakel!!!!