Oman! Hur är det?
Jag har inte varit där själv, men ställde dina frågor till en kompis som varit där. Så här kommer hennes svar:
Solsäkert i Jan/feb. Var själv där i slutet av feb-mars.
Inte mycket att göra. Men underbara stränder och vatten. man kan åka ut på badutflykter.
Idealiskt om man vill åka och vila upp sig en eller två veckor.
Utflykts utbudet är inte så stort. men man kan hyra taxi för en halv eller heldag. Det blir inte så dyrt om man är några stycken. Bara man kommer överens om priset innan och att han kan prata engelska. Då kan det vara värt varenda krona. Man får åka på en guidad privat tur.
Det är inte något läskigt land. Nästan ingen brottslighet. (dom har så hårda straff) Vi var två tjejer som åkte och gick inne i stan. Kände mig inte illa till mods alls. Då är nog Grekland och Kanarie holmarna värre.
Stan är ganska liten Om det är Salalah du menar. Shoppa kläder kan man ju glömma. Alla är ju klädda i bulka. Så dom har inte något stort utbud moderna kläder.
Alkoholhaltiga drycker finns bara på hotellen. Och jag såg inget disco eller något liknande. Det vet jag inte om det finns.
Min kompis som berättade det här för mig nu, åker dit för andra gången i mars. Och hennes kompis för tredje gången. Dom åker dit för att sola, slappa, spela lite golf, bada och ha det skönt. Softa i 2 veckor.