Inlägg från: Anonym (inlägg 5) |Visa alla inlägg
  • Anonym (inlägg 5)

Kronofogden, när man fått beslut att huset är utmätt, vad händer???

Maria40: jag menade att fogden bedömt att huset går att sälja för mer än vad hon har banklån med huset som säkerhet för. om man belånat hela huset med topplån o allt så tar inte fogden huset då de bedömer att det ändå inte blir någon peng över till dem när huset är sålt.. att allt går till husets banklån. i det här fallet måste det ju finnas ett utrymme i huset som bluestep kan tänka sej att belåna menar jag,

• Anonym (inlägg 5)

tack för ditt svar. du har helt rätt, men det bygger ju på att det just är banken som skickat sin fordran för banklånen på huset till kronofogden. är det någon annan som TS har skuld till som skickat sin fordran till fogden och det har bedömts att huset ska utmätas (p.g.a att huset inte är fullt belånat) så kan ju TS ta bluesteplån med huset som säkerhet o sen snabbt lösa bort skulden och på så sätt bo kvar. jag uppfattade TS som att det inte var just banken som nu driver in det de lånat ut för huset.

• Anonym (inlägg 5)

såg nu att det visst var banken som skickat fogden.. sorry

Svar på tråden Kronofogden, när man fått beslut att huset är utmätt, vad händer???