• Maskinisten

Udda intressen?

A´hoy!

Litet nyfiken på alla som jag presumtiva pappor, och även dom som redan hunnit bli pappor för den delen.
    Är det bara jag som håller mig med litet ovanliga fritidsintressen, eller är det vanligare än vad man tror?

*Jag är frimurare, det är en hobby bättre och mer givande än många.
    *jag är road av att försöka lära mig spela blockflöjt.
    *Vad idrott beror så gillar jag rugby, kajak och simning.

Det är bara några exempel, en kontrast mot alla trådar om bilar, fotboll, fiske mm. Även om en eller ett par av dessa kan bereda mig nöje så är det inte mina primära nöjen.

Jajja, det är bara en reflektion...

/ G

• Svar på tråden Udda intressen?
  • Marko

hur blir man frimurare?
    vad krävs och hur kommer man i kontakt med någon ledsagare?
    intresserad

Maskinisten skrev 2007-12-19 00:31:04 följande:
    A´hoy! Litet nyfiken på alla som jag presumtiva pappor, och även dom som redan hunnit bli pappor för den delen. Är det bara jag som håller mig med litet ovanliga fritidsintressen, eller är det vanligare än vad man tror?*Jag är frimurare, det är en hobby bättre och mer givande än många.*jag är road av att försöka lära mig spela blockflöjt.*Vad idrott beror så gillar jag rugby, kajak och simning.Det är bara några exempel, en kontrast mot alla trådar om bilar, fotboll, fiske mm. Även om en eller ett par av dessa kan bereda mig nöje så är det inte mina primära nöjen.Jajja, det är bara en reflektion.../ G
  • FlyfisherSWE

Räknas Pistol skytte :)

• Johan

Pistol Skytte? Är det Göran Skyttes brorsa?

Vad har du lärt dig idag?
  • Cyberdansken

Skytte är häftigt och jäkligt kul!

• punkpappa

Göran Skytte är häftig och jäkligt kul!
    Pistol Skytte är hans skjutglade bror!

• Bergatrollet

Bumpar igång den här tråden!

Jag spelar folkmusik/medeltidsmusik på vevlira och säckpipa. Senaste "udda" grejen jag testade var att brodera 8-bits/16-bits grafik i korsstygn.

• Mikkel räv

Jag är också Frimurare.

Jag gillar också antikt, särskilt gamla böcker och porslin.

Älskar femtiotalet och är en raggar-wannabe.

Samlar på cowboyboots... Det är väl hyfsat udda?

• Dr Ä

Bygga Märklin. Alltså modelljärnväg. Fördelar: Man hålls hemma, barnen gillar d, kompisarna gillar d, kreativt, barnsligt underhållande.
    Nackdelar: dyrt (300€ för ett lok), drygt, man kan inte sluta bygga och tråkit då d e färdigt. :)

• Dr Ä

Ska vara 300euro i förra inlägget. Finns billigare, men d ska ju ryka å ha ljud åxå. :)

• Binary

umm, är man smart om man har det man arbetar med även som fritidssysselsättning? På dagarna går jag igenom folks kod för sina webbsidor och talar om att "så fungerar det inte, du behöver göra om och göra rätt" och på kvällarna sitter jag och skriver egen kod för egna siter bara för skojs skull?

För mig är det ett nöje att kunna presentera en helt klar och konfigurerad wordpressbaserad blogg till nån stackars blondinbella wannabe, även om jag redan på förhand vet att installationen kommer att bli kraschad flertalet gånger och att jag kommer att få fixa den.

Sport intresserar mig tyvärr inte särskilt mycket, kan inte se tjusningen i fotboll med mera utan för mig är det bara en massa yra personer som rusar efter en boll.

• VonBulldog

Kuta med barnvagn blir ju ett bra kompliment till kajaken

Svar på tråden Udda intressen?