-
Jag tror att det är så enkelt att man kan inte föreställa sig hur slitigt det är att inte få sova, det kunde ju inte jag heller innan vi hamnade i det här. Alla "välmenande" kommentarer är man ganska trött på vid det här laget.... Sen är man ju givetvis glad för deras skull och inte önskar man att ni i tråden ska fortsätta sova dåligt för att jag ska ha stöd, men ändå Vår kille har inte börjat på dagis än, ska inte börja förrän augusti. Blir intressant att se om det har nån inverkan.Pysseltjejen skrev 2008-01-01 18:18:03 följande:lottiec & lillasnövit:jag, det är verkligen underbart på det viset, att se att det faktiskt finns fler som kämpar.Många...ja nästan alla våra vänner har småbarn nu och vi ÄR verkligen dom enda som inte "lyckas". Jag ser ju på dom att dom med undrande blick fråga "hur har ni lyckats med att rubba han fullständigt"..ungefär så....det ger ju självförtroende den sista stöten.jag har verkligen varit riktigt deppig och undrar vad jag gör för "fel" Går era barn på dagis? Våran kille ska börjar nu och alla säger typ "ja men DÅ kommer han vara trött och sova"...hmmm, är inte så säker på detta...hur har ni haft det?
-
Tillägg: Det är verkligen lätt att gå ner sig, klandra sig själv och känna sig värdelös men SÅ ÄR DET JU INTE!!! Barn är olika helt enkelt. Känner MÅNGA som inte har några rutiner och deras barn sover, vi har tusen rutiner och han sover ändå inte.....
-
Skickar en uppgiven hälsning från ännu en sömnlös natt Nu ska vi snart åka till sjukhuset för Alvins undersökning (som jag tror jag skrivit om), han ska sövas. Inatt var han vaken mellan 1 och 4....Och inatt fick han ju inget äta, annars kan välling funka som sömnmedel ibland. SUCK, tycker så SYND om honom. Och om oss. Tror ni det är dumt att börja med kur redan inatt? Borde han få en natt till på sig? Fast en vanlg natt sover han ju inte heller. Ska ringa bvc idag och höra med henne.
-
Applemum: Nej sjukhusbesöket hade inget med sömnen att göra, de skulle kolla ner i hals/magsäck pga att han sätter i halsen och kräks ofta. Som väl var såg allt helt normalt ut och vi är nu hemma igen.
Mamasnest: Vi har beslutat att vänta en natt med kuren, sonen har haft en så rubbad och kämpig dag på sjukhuset, har inte ätit mer än välling på ett dygn och det känns inte humant att kura honom när man inte vet att han ens har ätit ordentligt under dagen. Men till helgen så! Lär återkomma
-
Lillis05: Stackare!! Ni har det värre än vi, det hör jag. Fast det räcker så bra hur det är här Pratade med vår underbara bvc-sköterska idag som helt stöttar oss i en ny "kur". Imorgon natt börjar vi. Jag vet inte om det beror på att Alvin var sövd och allt det igår för inatt sov han SUUUUPERBRA. Somnade 19,30, sov till FYRA, fick välling och sov till SEX!!! Man tror inte det är sant ju! Kanske blev omvänd störning av sövningen denna gången (sist han opererades blev det sämre.)
Jag dömer INGEN som tar till alla metoder (utom våld förstås!!!)för att få barnet och sig själv att sova. Hävdar bestämt att den som inte själv haft sömnproblem eller barn med sömnstörningar har någon som helst aning om hur man mår. -
Tozza: Blocket ....Jag har haft starka planer på en annons men min pappa har lovat att köpa honom varje gång jag sagt det
-
*vinkar* Jag är på Lönar sig säkert bättre än jobbet man har idag!!Mamasnest skrev 2008-01-03 13:49:49 följande:Pasadena: Ha ha, det låter nästan som mina planer på att öppna en klinik som säljer hinnsvepningar till gravida som har tröttnat. Vi kanske skulle öppna ett ställe som hjälper föräldrar med lite av varje?
-
Jag har redan smygstartat jobba nån dag i veckan, börjar helt i mars.Pasadena skrev 2008-01-03 14:04:44 följande:Fast jag kan tjuvstarta så hänger ni på sen då
Websida dit man kan ställa frågor?? www.desperataforadrar.se???? -
Glömde visst ett "l" i adressen.....jaja kan väl alltid skylla på sömnbrist!
-
Mamasnest skrev 2008-01-03 14:10:32 följande:Vad ska vi säga när folk undrar hur de ska få bebisarna att sova då? "Ingen aning, våra barn sover heller inte"