Inlägg från: lillasnövit |Visa alla inlägg
  • lillasnövit

För oss med barn som inte sover!!!

*vinkar*En till trött och nästan knäckt mamma. Satt just och funderade om jag skulle våga starta en tråd men kände att jag orkar inte med svar från mammor som har barn som sover bra...såg din tråd och jag har inga bra tips att komma med just idag (sonen vaken sen 3) känner mig bara uppgiven. Orkar inte dra hela vår story men han har alltid haft svårt att sova och nu är han 14 månader. Måste va jättetufft att dessutom ha en liten som kräver sitt. JÄTTEsvårt att veta hur man ska göra och hur man än gör har man dåligt samvete, eller hur? Skickar en tröstkram iaf

• lillasnövit

Igår pratade vi med bvc om nätterna och hon sa att om han somnar vid 19 (som han gör) så ska han sova MINST till 5. Så efterjul ska vi ta tag i det och inte låta det bli morgon före 5. Men det är då det. Natten inatt var bättre än innan men man har ju helt förlorat begreppet. Somnade till skillnad från andra nätter om i vagnen (helt förkastligt, jag VET ) Så det blev inte morgon förrän strax innan 6. Då hade det varit stökigt sen 2 och detta tycker vi är en bra natt...thjoho!

Applemum: Kunde du sova inatt? Hoppas verkligen det!

• lillasnövit

God fortsättning alla!! Här har julhelgen gått i sömnlöshetens tecken....Har varit hos mina föräldrar och sovit tre nätter och det känns som vi har en bebis igen....puh....helt slut i kropp, tanke och ork. Tänk att ha ett barn som sover!!!! Kan inte tänka mig nåt bättre just nu.... Man ORKAR ju inte ha roligt när man håller på att gå under av trötthet. Hur gör ni för att hålla modet (och tålamodet ) uppe alla nattliga vaktimmar?

• lillasnövit

God morgon alla trötta! Fick efter en jättebra natt upp hoppet att det vänt något...men icke. Nu sitter man här hålögd igen. Fast på jobbet idag och det låter kanske hemskt men det är mer vilsamt att jobba än att vara hemma ibland när man är så här slut. Tänka på nåt annat, liksom. Vår kille ska göra en undersökning 2 jan som kräver att han är sövd och sist han sövdes blev sömnen om möjligt ännu mera störd, så vi får försöka härda ut tills dess. Ska ev låta honom sova hos farmor och farfar inatt fast då får jag dåligt samvete för att vi inte orkar Efter 2 jan måste vi nog försöka köra nån kur igen. Körde i maj och då blev det mycket bättre men nu är vi nästan tillbaka fullt ut i träsket igen.... Gnäll gnäll....men det är väl delvis det den här tråden är till för. Och stöttning givetvis Skönt att veta att man inte är ensam, för man kan känna sig väldigt ensam i detta tycler jag. Nej nu ska jag jobba vidare.

• lillasnövit
    Mamasnest skrev 2007-12-29 07:33:32 följande:
    Andra natten på kuren avklarad och det går ju som på dans. Hon somnade efter 25 minuter kl 19.40. Skrek gjorde hon de sista 5 minuterna men då buffade jag henne i rumpan. Hon vaknade 2 ggr innan kl 06 men somnade om på 2 resp 4 minuter. JAg försökte få henne att somna om igen vid 6, men det gick inte. Hon sov alltså från 19.40 till 06 med två korta uppvak. Det från att ammas varje eller varannan timme är ju inte så dåligt. En superglad och pigg tjej har jag här nu.
    Åh vad underbart för er!! Jag minns att det var mer eller mindre ett mirakel när kuren "tog", man trodde inte det var sant. Nu har vi halkat ut ur det goda mönstret igen men det hjälpte verkligen. Satsar efter nyår igen. Inatt var en ok natt för sonen men då kunde givetvis inte jag sova...
  • lillasnövit
    Applemum skrev 2007-12-29 11:37:13 följande:
    jag e ledsen....fyller år idag å brukar alltid drabbas av ngn slags ångest ...blir ju inte bättre av att sitta uppe i timmar m en son som inte vill sova å som väcks av en hungrig å febrig lillskrutta!Läser att det är flera sjuka... aja aj aj... vi vill ju ha friska å utvilade barn!
    GRATTIS på födelsedagen! Och kramar (igen) för att du orkar vara mamma åt barn som inte sover. Nattens hjältar skrev du nån gång och det är vi sannerligen. Vår kille har varit sjuk nästan hela hösten och jag tror det är det som utlöst den ortoligt rubbade sömnen igen. Nu står vi med vagnen och dra  på nätterna igen...suck...och vi som ALDRIG skulle hamna i det här igen. Alltså, de som har barn som sover FATTAR inte hur slitigt detta är. (I en sån här tråd måste man väl få säga såna "förbjudna" saker )
  • lillasnövit
    Mamasnest skrev 2007-12-29 08:46:35 följande:
    lillasnövit: Ja det är underbart att se att kuren verkligen tar så himla fort. Med mellanflickan kom vi också ifrån kuren pga semester och sjukdom osv men det var jättelätt att "kura om" henne, tog bara ett par dagar typ. *kram* Vet hur det är att inte sova på läääänge. Hoppas att ni kan komma på en bra lösning som passar alla och som gör att ni får sova mer. SHN-kuren finns anpassad för barn högre upp i ålder med.
    Skönt att höra, man både bäva roch ser fram emot en ny kur. HOPPAS det går bar denmna gången med och att alla baciller kan hålla sig borta ett tag. Även om AW påstår att denna metod står sig genom sjukdomar
  • lillasnövit
    Applemum skrev 2007-12-31 07:29:34 följande:
    bra: bara 2 uppvak å då somnade han om snabbt !!! dåligt: börjat hosta....
    Åh vad skönt för er! Hoppas det inte blir nåt av hostan. Här har vi varit vakna mellan 01,30-05,00 och sen var det morgon vid 6..... Vad GÖR man med en ettåring som INTE vill sova?!

GOTT NYTT ÅR alla nattens hjältar!! Hoppas på ett bättre sömnår 2008!
  • lillasnövit
    Kryztina skrev 2008-01-01 04:54:52 följande:
    hej,tittar in efter en hel nyårsnatt då min dotter Lovisa, 8 mån, som vanligt vaknar hela tiden...... nu har hon vakta till helt och är superpigg.. hon har varit helt vaken sen 3.30 . hoppas jag får vara med här för jag tror att jag håller på att bli galen... nu har det varit så här i två och en halv månad... innan dess sov hon 19-07 varje natt . Jag känner att inget funkar längre i mitt liv. Hjärnan går på lågvarv .
    Alla som håller på att bli galna får vara med här Nej visst blir man ur funktion av sömnbrist, det kan nog alla här i tråden skriva under på. Vår kille var runt 8 månader när vi kurade honom första gången, då höll vi på att gå under av trötthet. Har funkat bra tills han under hösten varit sjuk nästan konstant och nu är det helt under isen igen. Nu går vi på knäna av trötthet igen och varje kväll bävar man för hur natten ska bli. Tycker synd om sonen också, han är helt ur rytm. Dock på väldigt gott humör och det är ju skönt
  • lillasnövit

pysseltjejen och lottiec: Visst är det skönt med en tråd och inse att man inte kämpar ensam! De vänner IRL som förstår är verkligen lätträknade och det är lätt att känna som att vi är de enda i hela världen som inte kan få vårt barn att sova

Svar på tråden För oss med barn som inte sover!!!