• ElinOlsson

Hjärtformad livmoder...

Jag har det. Har inte haft några problem att bli gravid och inte heller haft några missfall.

• ElinOlsson
    Bliglin skrev 2008-01-12 12:45:42 följande:
    En uterus bicornis (=två separata små-livmödrar) bör inte öka risken för tidiga missfall... (dock för sena sådana pga utrymmesbrist)).
    Så är nog fallet hos mej. Födde min son i v 31+3, troligen pga av min form på livmodern. Den är inte helt delad, men inte långt därifrån. Tvåan stannade inne till v 37+4 och min läkare sa att om det blir en tredje graviditet går jag nog full tid, då livmodern blivit såpass uttänjd. Bägge mina pluttar har suttit i säte.
  • ElinOlsson

Jag kände att mina barn låg bara på ena sidan av magen, högersidan var tom. På vänster hade jag rörelser ända ut mot ryggen och på höger bara till mitten drygt. Det syndes inget på magen utifrån, antar att organen tog platsen där . Jag kände med tvåan att hon kämpade för att komma runt, men ettan rörde sig väldigt lite de sista veckorna innan han kom (v32). Så jag undrar om det är uttänjt nog för en trea att komma runt??? Fast efter två snitt rekommenderar de ju snitt igen. Men jag skulle så gärna vilja föda vaginalt...

Att ha två hjärtan i kroppen är ju inte alla som har

Svar på tråden Hjärtformad livmoder...