• Morticia

SSL - Stilpolisernas Svarta Lista

Fel, fel, fel, fel *som Brasse säger om lattjolajbanlådan*

Vad tycker du är förbjudet i mode och heminredning???

Tycker det skulle vara intressant med en svart lista för oss stilpoliser.
    Det är ju så man sprängs ibland, när man inte kan få uttrycka sig för den sociala samvarons skull...

Så, fyll på dina mardrömmar och spy galla här!

• Svar på tråden SSL - Stilpolisernas Svarta Lista
  • littletiger

Kläder:

Zebrarandiga cykelshorts.....

Kjol på/över byxor, har aldrig förstått mig på det när det var populärt för ett par år sedan

• Rand

Det jag mest stör mig på i inredning:

runda hörnsoffor.. jag rrryser!!!
    bårder till tapeter - kan ingen förstå att det inte är snyggt!
    den välkända flerarmade lampan...
    svart och brunt tillsammans oavsett inredning eller kläder. Det passar ju inte ihop!
    pluttinuttit, tex torkade blommor, porslinsfigurer och blommiga tapeter.

kläder:
    vuxna som har väskor eller tröjor med Nalle Puh eller annan seriefigur på, för att inte tala om en Bolibompa t-shirt...
    tubsockar och korta byxor och sånt som tidigare sagts.
    miniryggsäck - varför? Det är så fult, och opraktiskt då man aldrig har koll på sina grejer.

Tja, det räcker nog så för idag, men kan komma på en massa mer.

• Morticia

Både kläder och inredning: För många färger på samma gång.
    Inte mer än högst tre tycker jag.
    Sedan blir det rörigt.

• Shalita

Finns det verkligen inga fler "stilpoliser" som vill säga sitt?

• Solaris

Det här är såå fult i klädväg:

Stuprörsjeans

Miniminikjolar (är det meningen att trosorna skall synas då??)

Pälskappor ser så blase´och löjligt ut.

Strintrosor som syns under kläderna.

Mintfärgade och knallrosa handväskor, vet att det är poppis nu,men vad gör man med väskorna när man tröttnar på färgen??

Tubsockor i loafers

Tajts med USA-sockar eller benvärmare ovanpå, och pricken över i:et är den långa stickade tröjan till.

För små kläder.

plastsmycken,ser bara för mycket ut!!!

Buffaloskor, bara sååå 1997!!!

• Solaris

Kom på lite fler fula saker i modeväg främst inom smink och så.

Folk som rakar bort ögnobrynen och målar på nya "ögonbryn" själva. Har sett "skräckexempel"på en del som målat med BLÅ kajalpenna, så de har fått BLÅA "ögonbryn"*ryyyser*

Folk som är jätteljusa i hyn och färgar håret korpsvart, ser så konstlat ut, likaså folk som är mörka som mig eller mörkare typ,asiater,indier,afrikaner som blonderar håret, lika illa det!!

Blå mascara till blå ögon.

För mörk foundation och om halsen syns, och den är mycket ljusare än ansiktet.

För mycket smink på "fel"tillställning. Det vill säga komma "partyspacklad" till mormors 80-årskalas, när det ser mer ut att höra hemma ute i Gbg:s klubbliv.

• Solaris

Den här tråden är ju helt ljuvlig!

Kom på fula saker i inredningsväg:

För mycket prydnadssaker i porslin i bokhyllan.

Säng med inbyggd klockradio och hyllor i sängstommen

Blommiga tapeter

Björkmöbler, ser "omålat" ut.

Hemmagym

• Avelyn

Är inte bårder fint ? Jag som älskar bårder.... underbara vackra bårder..

• julmusten

Oh sant har gillar jag!!

Tycker de flesta har sagt det mesta inom kladstil/ Maste bara fa lagga till Ugg-skor. De ar bekvama och varma, men de ar fan inte snygga, eller coola, och jag fattar inte varfor folk har tyckt det!!!

Tycker aven att palsvast ar ratt sa blase och trakigt, (det skall alla ha har av nagon konstigt anledning!!)

Inredning har jag nog en hel del att klaga pa. Nummer ett: Takflaktar. Vi har en hemsk som vi inte kan ta ner som jag ryser av varje gang jag gar forbi.

Sedan tycker jag det ar trakigt att folja trender generellt. Att vi sitter nu och ratar vita skinnsoffor, rundade hornsoffor, och den dar kanda hornlampan, (och jag haller med om att alla ar hiskeliga), ar ju for att de en gang i tiden var haftiga, precis som 50-tals gardiner och fondvagg ar nu!! Sa jag maste nog rata de med!!

• fantastik

kläder:
    byxa med för hög midja
    nätlinnen
    mysbyxor till högklackat?
    Kläder i helt fel storlek

Svar på tråden SSL - Stilpolisernas Svarta Lista