Inlägg från: mammapuh |Visa alla inlägg
  • mammapuh

Nu får det vara nog!!!

Im Fabulous skrev 2008-01-02 00:15:26 följande:
    anne h skrev 2008-01-02 00:10:54 följande: Den personen jag citerade, enligt dennes inlägg.Jag har, för min egen del, inga problem med att respektera hur andra ser på saken. Jag berättar bara hur jag resonerar och hur jag skulle gå till väga, och varför
    Och det är att respektera mig och min dotter? Att berätta hur värdelöst liv ett barn som hon kommer få?
    Emma, Lucas och Noah är mina underverk
  • mammapuh
    MILF skrev 2008-01-02 00:18:26 följande:
    Syftar du på mig då?
    Syftade inte på någon speciell person, utan rent generellt!
  • mammapuh
    Im Fabulous skrev 2008-01-02 00:17:37 följande:
    Därav mina citatonstecken king "frisk".
    Så man kan skriva vilka felaktigheter så länge man skriver "       "   runt det man vill ha sagt?
  • mammapuh
    MILF skrev 2008-01-02 00:19:16 följande:
    Och om den situationen är att barnet har DS?
    Det kan den vara, det har vi diskuterat tidigare i tråden du och jag! Jag kan förstå att man i vissa lägen väljer att inte fullfölja en graviditet pga barnet har DS!
  • mammapuh
    MILF skrev 2008-01-02 00:15:49 följande:
    För att jag tycker om pojkar. Men som sagt, det är ju ditt val -ett val som du får göra och jag inte kan lägga mig i. Jag skulle aldrig säga till en människa som gjort abort att hon gjort fel val. Jag kan tänka det. Man skulle aldrig någonsin säga det. Jag hade heller aldrig slutat respektera dig.
    Tycker du att vi som har DS-mammor ska förstå andras val då? Vi tycker ju om våra DS-barn!
  • mammapuh
    rosita333 skrev 2008-01-02 00:24:40 följande:
    anne h skrev 2008-01-02 00:21:50 följande: hon har väl inte påstått att hon inte har en risk att få ett barn med ds, bara att risken ÖKAR i takt med ålder. Vetenskapligt bevisat!
    Hon ville absolut inte ha ett barn med ds och säger att hon inte befann sig i riskzonen och då inte gjorde något fvp. Men det finns inget som heter riskzon när det gäller ds. Barn med ds föds av mammor i alla åldrar!
  • mammapuh
    Im Fabulous skrev 2008-01-02 00:26:02 följande:
    anne h skrev 2008-01-02 00:24:04 följande: Generellt kortare livslängd, högre infektionskänslighet, lägre IQ-nivå, social utsatthet är väl några saker som skiljer en pojke med DS från en pojke utan DS?
    Idag är den genomsnittliga livslängden 70 år för personer med ds. Vad den kommer vara i framtiden vet vi inte  men för så där 30-40 år sen var den väl runt 5-10 år
  • mammapuh
    MILF skrev 2008-01-02 00:26:31 följande:
    Men då är frågan, vem skall bestämma dessa lägen. Mamman som bär på fostret, eller mammor som redan har barn med DS..?För mig är svaret självklart.
    Vem tror du?
  • mammapuh
    anne h skrev 2008-01-02 00:30:16 följande:
    Trodde jag redan rättat dig om det där med livslängden?-och "generellt".. Vet du, jag är ganska trött på att det alltid ska vara "generellt".. för "generellt" sett så hade jag inte haft fyra barn, ens... mer typ.. 2½?Nu undrar jag; vad är det som skiljer en pojke med DS från en utan DS, mer än dessa bitar? För det lät på MILF som om det gjorde det, annat än de medicinska bitarna.Eller är du MILF?
    Oj oj oj du håller inte normen Anne! *S*
  • mammapuh
    Im Fabulous skrev 2008-01-02 00:28:44 följande:
    Ja, barn med DS föds av mammor i alla åldrar men risken ökar i takt med att man som kvinna blir äldre.
    Ja men varför gjorde du inte fvp då?
Svar på tråden Nu får det vara nog!!!