Inlägg från: MILF |Visa alla inlägg
  • MILF

Nu får det vara nog!!!

Oj, jag känner faktiskt likadant.

Jag skulle välja ett barn utan DS om jag fick välja. Fanns däremot inte valet där skulle jag självklart älska barnet, ta hand om barnet och kämpa för mitt barn -som jag skulle göra med mina andra barn.

mammapuh skrev 2008-01-02 00:03:57 följande:
    Så först sitter du i en tråd och säger att du inte vill ha ett sånt barn och sen ska du älska det barnet?
  • MILF

Oj, skrev fel. Byt ut flicka mot pojke:

Om du hade tagit bort en pojke, så hade jag inte tagit illa upp (då jag har en pojke), däremot kanske jag inte hade förstått ditt val.

mammapuh skrev 2008-01-02 00:05:06 följande:
    Nej jag skulle inte göra abort om det var en flicka, jag vill ju ha en flicka till. Så jag har två pojkar och två flickor! Blir så många killar i vår familj annars!
  • MILF

Nej, jag hade inte berättat för mitt barn att barnet kom till genom en våldtäkt. Jag hade inte berättat för någon annan heller om det (annat än min närmaste familj, t ex min mamma).

Att fadern kan försvinna ur barnets liv är inte ovanligt. Finns en massa trådar om det här på FL bland annat.

heavymetal2 skrev 2008-01-02 00:05:16 följande:
    Barnen har ju rätt till båda sina föräldrar,eller hur?Och det är ens skyldighet som förälder(anser jag) att vara ärlig och berätta vem ev pappan är,tycker inte du det?Och när barnet blir ännu äldre,tja,då lär ju sanningen komma fram,om inte från mamman,så från någon annan....
  • MILF

Nej, det hade jag inte.

Hade du däremot sagt: Jag vill inte ha något barn som är en KLON av DIG och beter sig som DIG, hade jag nog blivit lite stött, eftersom att det är en förolämpning mot mig som person och mitt utseende.

Alla flickor, pojkar, med och utan DS är ju olika.

mammapuh skrev 2008-01-02 00:06:07 följande:
    Hade du haft fyra söner hade du nog känt dig en smula sorgsen om jag hade sagt att jag inte ville ha några söner utan bara flickor!
  • MILF

Då är du alltså helt emot abort.

mammapuh skrev 2008-01-02 00:08:19 följande:
    Men det handlar inte om att välja det barn som utvecklas i din mage är det barn som var tänkt att födas och älskas!
  • MILF

För att jag tycker om pojkar. Men som sagt, det är ju ditt val -ett val som du får göra och jag inte kan lägga mig i.

Jag skulle aldrig säga till en människa som gjort abort att hon gjort fel val. Jag kan tänka det. Man skulle aldrig någonsin säga det.

Jag hade heller aldrig slutat respektera dig.

mammapuh skrev 2008-01-02 00:11:54 följande:
    Varför hade du inte förstått mitt val??
  • MILF

Ja eftersom att jag inte varit i den situationen nu så vet jag inte på rak arm vad jag skulle säga.

Däremot tycker jag att det skulle vara väldigt grymt mot barnet att berätta att barnet kom till genom smärta, hat och grymhet. Då skulle jag hellre ljuga.

heavymetal2 skrev 2008-01-02 00:14:42 följande:
    Men om ditt barn frågade efter sin far då?Skulle du då ljuga?Jag växte aldrig upp med min(tack och lov),men jag frågade en del om honom och jag fick ärliga svar från min mamma....och det uppskattade jag......och dom flesta barn är ju nyfikna på vem den andra föräldern är,och en dag kanske dom försöker ta kontakt......
  • MILF

Syftar du på mig då?

mammapuh skrev 2008-01-02 00:15:18 följande:
    Fast jag önskar mig inte ett barn som inte ser att vi alla är lika värdefulla och har samma rättighet att få födas1
  • MILF

Och om den situationen är att barnet har DS?

mammapuh skrev 2008-01-02 00:17:05 följande:
    Om du gör abort för att du befinner dig i en situation som gör att det känns omöjligt att fortsätta en gravidtet är det en annan sak än om du ställer krav på hur ditt ofödda barn ska vara för att få lov att födas och bli ditt barn!
  • MILF

Då har jag några frågor till dig:

1. Rätten till fri abort skall alltså försvinna?

2. Vem skall bestämma vilka regler som skall gälla?

3. Hur skall dessa regler efterföljas?

4. Hur skall man tvinga kvinnor att bära barn de ej vill ha?

5. Kommer det aborteras barn ändå (t ex genom illegala aborter)?

Hur tror du att

heavymetal2 skrev 2008-01-02 00:18:23 följande:
    Men det va inte det som frågan här handlade om......jag svarade bara någon när jag anses det är okej att göra abort,och jag skrev att det borde finnas anledningar.....bl a vid våldtäkt.
Svar på tråden Nu får det vara nog!!!