Inlägg från: anne h |Visa alla inlägg
  • anne h

Nu får det vara nog!!!

Im Fabulous skrev 2008-01-01 23:52:10 följande:
    anne h skrev 2008-01-01 23:50:45 följande: Poängen är att ett foster är inte medveten om vad som sker.
    Poängen? Du ifrågasatte om det lider, liksom om ett barn med DS lider av att ha DS.
    /anne.h, stolt morsa till fyra absolut perfekta barn ♥
  • anne h
    Im Fabulous skrev 2008-01-01 23:51:37 följande:
     Det största för mig här i livet har varit att få träffa min sambo, flytta ihop med honom, leva med honom och till slut få barn! Allt detta missar en människa med DS! Eller har jag fel?
    Men tror du på fullaste allvar att en person med DS eller annat funktionshinder inte kan träffa en själsfrände, förlova sig, gifta sig, flytta samman i en egen bostad..?
  • anne h
    Im Fabulous skrev 2008-01-01 23:57:39 följande:
    Nej, det gjorde jag inte. Jag ligger inte i riskzonen, men hade jag gjort det hade jag nog gjort fvp.
    vad är "riskzonen"?
  • anne h
    MILF skrev 2008-01-01 23:58:16 följande:
    Nu tror ju jag att pojkar och flickor är väldigt lika varandra -om man uppfostrar dom lika. En pojke utan DS är ganska olik en pojke med DS. Är det abort över lag det diskuteras i tråden nu?
    på vilket vis är de olika varandra? *nyfiken*
  • anne h
    Im Fabulous skrev 2008-01-01 23:59:40 följande:
    anne h skrev 2008-01-01 23:58:10 följande: Över 30, eller är det över 35? Är inte riktigt säker. Dessutom erbjuds man väl fvp om man ligger i riskzonen?
    riskzon" befinner du dig i så snart du blir gravid.
  • anne h
    Im Fabulous skrev 2008-01-02 00:01:27 följande:
    anne h skrev 2008-01-02 00:00:53 följande: Risken att få ett barn med DS ökar i takt med att man blir äldre.
    Säg det till de som är 19-20 när de får sitt barn med DS.
  • anne h

OT

mammapuh skrev 2008-01-02 00:05:06 följande:
    Nej jag skulle inte göra abort om det var en flicka, jag vill ju ha en flicka till. Så jag har två pojkar och två flickor! Blir så många killar i vår familj annars!
    Så har ju jag, två av varje.
  • anne h
    Im Fabulous skrev 2008-01-02 00:06:11 följande:
    Det är klart att jag vill ha ett friskt barn! Men givetvis älskar man sitt barn oavsett.
    Sikken tur jag har fyra friska välmående barn.
  • anne h
    mammapuh skrev 2008-01-02 00:07:30 följande:
    Ja, det är ju en del unga mammor här som fått barn med ds! Mammor som visat på en enorm mognad och som visat sig vara starka nog att klara av uppgiften som trots allt inte är så svår som man kan tro!
    Det svåra är nog att inse att.. det inte är nåt stort och svårt, att det bara är ett barn man fått.
  • anne h

OT

mammapuh skrev 2008-01-02 00:08:48 följande:
    Japp, den perfekta lösningen ju *S*
    Absolut, det tyckte ungarna också när lillebror kom; att det blev "rättvist".
Svar på tråden Nu får det vara nog!!!