Inlägg från: heavymetal2 |Visa alla inlägg
  • heavymetal2

Nu får det vara nog!!!

FallenMadonnaWithTheBigBoobies skrev 2007-12-30 10:44:45 följande:
    Så bara för att det finns saker som är värre så är det ingen belastning för någon att ha ett barn med DS? Kanske du borde läsa på då. Den senaste med DS som jag träffade kunde knappt prata. Han skrev sitt namn på en lapp (vilket tog en smärre evighet), jag gissade vad han ville och han fick ur sig ett ja. Han kanske har ett underbart liv och föräldrar som älskar honom högt, men ingen kan övertyga mig om att det inte varit en extra belastning när han vuxit upp.Det är ju skillnad på olika barn med DS. En del har stora problem och andra mindre. Vilket är varför du inte kan säga att det inte är en sådan extra belastning. Det är nämligen individuellt. Dessutom, vad som är en belastning för en människa kanske inte är det för en annan, så det skiljer sig mellan olika föräldrar med.
    Nu var det ju faktiskt DU som började snacka om ev en belastning och du fick mitt svar.Det varierar givetvis där oxå,med många med ds är inte jobbigare än många andra barn.
  • heavymetal2

Ska vi sålla bort bokstavsbarnen oxå?????Barn med ADHD/DAMP,Tourette Syndrom,Autism,ADD.....Dom barnen kan oxå va "jobbiga".....Hade ni som svarat ja till abort ang DS även gjort abort på dessa barn,om det hade gått?Många med typ ADHD har det fruktansvärt tufft,inte minst i tonåren....

• heavymetal2
    Frantic skrev 2007-12-30 11:03:23 följande:
    Det blir så märligt när föräldrar till ett sjukt/handikappat barn tror att det just är på grund av sjukdomen/handikappet de älskar sitt barn. Tror ni inte att om just detta barn, just exakt denna individ hade kunnat födas utan DS, ADHD, Tourettes et.c ändå hade varit fint och värt att älska?Jag fattar heller inte resonemanget med att ÖNSKA ett DS-sjukt barn? Är det så att de barn ni har som inte fått DS är en besvikelse? Skulle ni hellre vilja att de också fått DS, jag fattar inte. Vilka övriga handikapp tillönskar ni era barn? CP? Blindhet? Dövhet? Blinda och döva barn kan också vara glada och kärleksfulla, det betyder inte att man måste ÖNSKA sig blinda eller döva barn och skriva i fetstil att man så GÄRNA skulle ha lite fler dövblinda barn här på jorden eller i sin familj, eller?
    Eeeh...tror vi inte att vi skulle älska dom lika mycket utan handikappet....?Jag har inga barn med handikapp,vad jag vet,men jag skulle väl inte älska dom MER med ett handikapp....Inte önskar jag att dom fått DS.....problemet är väl snare att NI inte ser individen bakom!Ni ser bara problem,problem och problem.
  • heavymetal2
    FallenMadonnaWithTheBigBoobies skrev 2007-12-30 11:01:45 följande:
    Jag har ju aldrig sagt att man ska sålla bort alla barn som svviker från det "perfekta". Jag säger bara att folk har rätt att välja själva vad det gäller det som kan upptäckas under graviditeten. Jag gnäller inte på folk som gör abort och jag gnäller inte på folk som behåller. Folk får fatta beslut som passar dem.De andra sakerna du räknar upp här syns inte under graviditeten så det anser jag vara en helt annan sak. Det är äpplen och päron liksom.
    OM det hade gått att se,hade ni gjort abort då?Forsningen går ju framåt vettu....Så det va inga äpplen och päron här....
  • heavymetal2
    Frantic skrev 2007-12-30 11:10:12 följande:
    Va? Detta får du gärna förklara.
    Om ni INTE hade sett dessa barn som problem,då hade ni väl heller inte gjort abort va?"extra belastning" skrev någon....så hur ser ni annars på dessa barn,om inte ett problem?
  • heavymetal2

Nu tar jag en paus....vi kommer nog inte längre.Alla är vi olika och vi tänker olika,synd bara att världen är så full av fördomar.......god fortsättning på er alla!

• heavymetal2
    MILF skrev 2007-12-30 11:24:29 följande:
    Fördomar?
    Ja,vad ska vi annars kalla det....nåt bra förslag?
  • heavymetal2
    Frantic skrev 2007-12-30 11:10:12 följande:
    Va? Detta får du gärna förklara.
    Sen vill jag bara tillägga....jag är ingen abortmotståndare,tycker det är kvinnans självklara rätt,speciellt vid våldtäkt osv.....men här snackar vi inte om våldtäkt,vi snackar om DS,och hade folk läst på så hade aborten pga detta minskat!Så nu vet du det oxå.
  • heavymetal2

anne h skrev 2007-12-30 11:29:47 följande:

"inskränkthet", "intolerans", "brist på insikt", finns många fler
    Håller med.
  • heavymetal2
    MILF skrev 2007-12-30 11:32:06 följande:
    Men vi som faktiskt HAR läst på, är vi också fördomsfulla?
    Har du läst på????Va kan du om DS då?
Svar på tråden Nu får det vara nog!!!