Inlägg från: calistra |Visa alla inlägg
  • calistra

Nu får det vara nog!!!

MILF skrev 2007-12-29 21:42:34 följande:
    Men så är det ju fakjtiskt inte. Om barnen nu väljer sina föräldrar blir barnen nog rätt snopna då föräldrarna dom valt tar bort dom. För det aborteras ju faktiskt foster med extra kromosomer, så som foster med DS.
    Det är min åsikt inte din eller hur......
    en stolt ds mamma
  • calistra
    Frantic skrev 2007-12-30 08:56:13 följande:
    Lite mysko attityd, att komma med generella anklagelser och sedan "välja" att inte stå för dem när det kommer till kritan.
    Det handlar inte att inte stå för sina åsikter när det kommer till kritan det handlar om att inte orka diskutera med många med dessa åsikter. "vi" lägger hellre vår tid och energi på våra barn!!!
    Tack och hej
    en stolt ds mamma
  • calistra
    Frantic skrev 2007-12-30 22:50:29 följande:
    När jag skriver ni syftar jag på alla som anser att DS är något önskvärt som gör livet vackrare och bättre för både moder och barn. Är du inte en av dem så behöver du inte ta åt dig.Din uppfattning och önskedröm att DS inte är en sjukdom delar du med ett par andra DS-mammor på detta forum, det ändrar dock ingenting annat än er vokabulär. Du kan ju alltid skicka ett brev till WHO om att de skall ändra definitionerna så att genetiska sjukdomar skall kallas något annat (du får själv fylla i vad, för jag vet inte riktigt vad ditt förslag är) tills dess väljer jag att använda gängse språkbruk.Jag vet inte riktigt vad du vill poängtera genom att lyfta fram din dotters språksvårigheter, vad är det du vill att jag skall bemöta?
    Men NÄR ska ni alla förstå att Downs syndrom är ingen sjukdom. Det är en kromosom avvikelse-INGET annat. Behöver extra träning och hjälp. Om nu barnet får det under sin uppväxt kommer han/hon klara livet NÄSTAN lika bra som vi normalstörda.
    Tycker ni ska googla på det och läs själva!!
    en stolt ds mamma
  • calistra

Om ni nu som har åsikten att DS är en sjukdom fortfarande efter ni har läst detta.
    Ja då har jag INGET mer att säga.

en stolt ds mamma
  • calistra
    anne h skrev 2007-12-30 23:25:03 följande:
    Det är ingen idé, de som anser det vara en "sjukdom" har sin uppfattning fix och färdig, jag inväntar hellre den dagen de kommer till insikt, än försöker tjafsa mer med dem om det.
    Men jag blir bara så ledsen för min flickas skull!
    Att det hon har är en sjukdom. HON ÄR INTE SJUK!!!!!!!!!
    jag borde också göra som du... *suck* Ge mig styrka
    en stolt ds mamma
  • calistra
    Frantic skrev 2007-12-30 23:30:25 följande:
    sv.wikipedia.org/wiki/Genetiska_sjukdomar
    Men nu är det så att min dotter har inte den sortens downs syndrom som är äftlig.
    Finna ju fyra olika, men det har du kanske missat....
    en stolt ds mamma
  • calistra
    heavymetal2 skrev 2007-12-30 23:51:54 följande:
    Vill bara önska er alla en god fortsättning!Tycker denna debatt är meningslös,hoppas bara att världen en dag inser att ALLA är lika värdefulla,och att människan får mer kunskap,speciellt om våra älskade ungar.....Stor styrkekram till alla ni som kämpar.
    Tack så mycket!
    Jag måste säga att jag kämpar inte för min skull utan för min dotters skull.
    Är rädd för vad hon ska möta där ute i framtiden. Det skrämmer mig. Och många andra!!!
    God fortsättning till dig med!!
    en stolt ds mamma
  • calistra
    Frantic skrev 2007-12-30 23:38:01 följande:
    Grattis!
    Hade kunnat säga så mycket till dig men jag orkar inte.
    Du sitter säkert där bakom datorn och är nöjd..
    Men en sak kan jag säga dig, jag hoppas du möter någon nån dag i framtiden som kan få dig på andra tankar. Då kanske du kan komma tillbaka till denna diskutionen och känna att du var lite orättvis. det handlar ju ändå om våra barn! Som inte har en sjukdom!!!!!
    en stolt ds mamma
Svar på tråden Nu får det vara nog!!!