Inlägg från: mammapuh |Visa alla inlägg
  • mammapuh

Nu får det vara nog!!!

Lefo skrev 2008-01-04 12:56:17 följande:
    Då får hon skriva och meddela där då att hon inte alls har CP utan har DS. Emma kan redan idag skriva och också läsa. (Vist är det så Emmas mamma?).
    Ja, visst kommer Emma kunna skriva och berätta att hon inte är någon CP-unge *S* Och med tanke på självförtroendet hon har så lär det inte bli några problem! Emma kan läsa lite grann men inte helt än och hon kan skriva lite grann tex Emma, Mamma och korta ord på 3-4 bokstäver så det är på gång!
    Emma, Lucas och Noah är mina underverk
  • mammapuh
    Struliga Jag skrev 2008-01-04 12:58:47 följande:
    en 8 åring är inte mogen nog att förstå konsekvenserna av vad det betyder att publicera sin bild på nätet.De förstår inte heller ironi vid den åldern.Jag har läst barnpsykologi och därför tycker jag det är fel att publicera bilder på barn som inte är gamla nog att själva besluta om det är ok eller inte och förstå sitt beslut,
    Ja, men det är din åsikt! Det är jag som mamma som bestämmer vad som ska visas av mina barn eller inte!
  • mammapuh
    Lefo skrev 2008-01-04 13:08:33 följande:
    Och jag och mammapuh säger vad vi tycker.Alltså är vi ganska överens att vi skriver vad vi tycker. Det måste väl vara bra.Sedan är det så om vi låter våra DS barn inte synas så låter det för mig i alla fall som att vi gömmer våra barn för att vi är rädda. Jag vill att min dotter ska synas, många (inte du troligen) ändrar faktiskt åsikt om DS och många av deras fördomar försvinner när de ser och också träffar min dotter. Tyvärr måste jag säga att detta forum inte är det bästa stället att göra DS mer synliga. OCH åter igen, jag är för fosterdiagnostik och jag tycker det är helt ok att personer inte vill behålla sitt DS foster och då gör abort.
    Kan inte annat än att hålla med!
  • mammapuh
    Lefo skrev 2008-01-04 12:50:24 följande:
    Så min dotter med DS är alltså lik Emma? (Se inlägg 980). Sedan har jag påtalat till Emmas mamma flera gånger att jag har svårt att se att Emma har DS när jag ser kort på Emma (jag har sett många kort på hela Emmas familj och då inte i DS trådar).
    Men du vet väl att barn med ds är likadana? *S*

Nej, din dotter är inte lik Emma men de är söta båda det är väl den gemensamma nämnaren i deras utseende *S* Din dotter har tjockt långt ljust hår vilket Emma inte har!
  • mammapuh
    Lefo skrev 2008-01-04 13:13:47 följande:
    Om några år är hon inte 8 år för det är hon nu.
    Men det bevisar ju bara vilken syn hon har på barn med ds. Personer med ds blir ju aldrig vuxna så i vissas ögon lär hon väl vara 8 år gammal för evigt! Trist men så är deras syn!
  • mammapuh
    Queen70 skrev 2008-01-04 13:24:34 följande:
    Jag säger ajö i debatten, då jag alltid hoppar av när det börjar spåra ur och man får vissa mail i sin inbox.Rent GENERELLT (så att ingen känner sig personligt utpekad) vill jag dock avsluta med att jag tror att den försvarsinställning som många mödrar till ds barn har är djupt skadligt för deras barn. jag har nu sett inägg vridas till och misstolkas, till att vara antiDSbarn så till den milda grad att jag bara kan tolka det som att dessa mammor, djupt i sig själva kanske på nåt vis känner att deras barn inte duger och därmed projicerar detta på alla runt omkring sig. Denna negativa känsla är barn jättebra på att snappa upp, och dessa barn kommer att växa upp i försvarsställning mot världen och skadat självförtroende då mamma hela tiden utgår ifrån att alla andra inte tycker hennes barn förtjänar att leva.
    Men om man får "vissa" mail i sin inbox kanske man ska ta sig en funderare på hur man har uppträtt i en sån här tråd? Själv har jag inte fått några såna mail *S*
  • mammapuh
    Frantic skrev 2008-01-04 13:31:20 följande:
    Så det är vi som får mordhot och "passa dig jävligt noga" i inboxen som gör fel? Tur att du inte är domare Mammapuh!
    Vem är det som skickar mordhot? Om ni får mordhot i era inbox borde ni omedelbart polisanmäla dem! Självklart är det inte acceptabelt!
  • mammapuh
    Frantic skrev 2008-01-04 13:38:39 följande:
    Det är vidarefört till redaktionen.
    Så du menar att någon i denna tråden har mordhotat dig för dina åsikter? Också sitter ni här och säger hur hemsk JAG är? Jag har vare sig skrivit i era gästböcker eller skickat några meddelande till er och jag tycker inte det är acceptabelt om folk skriver hemska meddelanden i GB eller inboxar. Däremot har jag sett i vissas GB här hur DS-mammor diskuteras och hånas och det skrattas åt dem och det är lågt men givetvis inte lika lågt som att hota någon annan!
  • mammapuh
    Frantic skrev 2008-01-04 13:45:02 följande:
    Vad pratar du om? Vem har sagt att du är hemsk? Vilka är de här "vissa"?
    Jag är en hemsk mamma till min dotter! *S* Vilket jag och alla jag känner vet att jag inte är så det tar jag inte åt mig i alla fall *S*
  • mammapuh
    Frantic skrev 2008-01-04 13:57:19 följande:
    Jag frågar en gång till: Vad pratar du om? Vem har sagt att du är hemsk? Vilka är de här "vissa"?
    Du får väl läsa igenom tråden!
Svar på tråden Nu får det vara nog!!!